Hoe duur is een jacht huren op Mallorca?

Dit jaar naar Mallorca geweest met de vriendengroep. Erg goed ervaren en gaan volgend jaar terug. We zaten eraan te denken om volgend jaar gek te doen en een jacht te huren waar we overdag op kunnen chillen en 's nachts kunnen slapen. We gaan dan met 6 tot 8 man. Willen een week of 10 dagen gaan. Hoeveel zou dit kosten in totaal? Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zal in de duizenden euro's lopen, als jullie nog jong zijn, is het de vraag of ze aan jullie verhuren.
paulus811
9 jaar geleden
En als je geen vaarbewijs hebt weet ik het antwoord op die vraag al...Tenzij je bemanning erbij huurt.

Het beste antwoord

Reken op 25.000 tot 30.000 voor een jacht voor 8 personen. Daar komt de brandstof nog bij en dat is bij dit type boten niet mis. Het verbruik ligt met gemak rond de 50 liter per motor per uur (diesel)

Op http://www.charterworld.com/ heb ik gezocht voor een dergelijke boot in de lokatie Ibiza. Op Mallorca kun je ongetwijfeld ook jachten huren en zal de prijs vergelijkbaar zijn.
paulus811
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik trek er een zuur gezicht bij.. Als het onder de 10000 zou komen was het eventueel wel te doen maar dit is inderdaad erg boven het budget. Helaas. Dan wordt het toch maar een hotelletje aan de boulevard! :-)
paulus811
9 jaar geleden
Ook leuk! Dit soort huurprijzen is zo hoog vanwege het risico, de aanschafprijs van een dergelijk jacht en de afschrijving. Maar ik vrees dat je zo'n jacht ook niet meekrijgt zonder serieuze papieren waaruit je vaarvaardigheid blijkt. Jammer, want ben het met je eens dat het onwijs leuk is. Vergis je overigens ook niet in het havengeld voor een dergelijke schuit...

Andere antwoorden (1)

Een zeil jacht vooreen week kost zo 7000€ 14000€voor een week . Dan heb ik over zeg een bavaria 36ft dat heb je bij 8 mensen wel nodig . Die heeft 2 achter hutten dus voor 4 personen . Een Voorhut voor 2 en in de salon kunnen er tweeslapen . Iets groter zou meer relaxed zijn dus een 38 of 40 ft . Ja in Spanje heb je vaar bewijs nodig een mooi doel voor in komende maanden te halen . Kijk eens bij Sunsails Succes.