Wat wordt er bedoelt met AC power aan boord? (vliegtuig)

Ik vlieg met air France en het volgende wordt vermeld:

"All Affaires and Alize seats have 110V power ports. There is no inflight power in Voyageur class. "

Wat bedoelen ze daarmee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K

Het beste antwoord

AC dacht eerst aan airconditioning.
Maar AC is een vorm van stroom.

Wat ze zeggen is: de dure stoelen business class, hebben een eigen stroom aansluiting van 110 volt. De tourist class heeft dat niet.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kleine aanvulling; het gaat dan specifiek om wisselstroom (Alternating Current).
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bedankt ik kon even niet op dat woord komen.

Andere antwoorden (1)

Het is hetzelfde als bij je thuis uit het stopkontakt komt. Alleen 110volt ipv 220volt, echter de meeste smartphone en laptop voedingen, kunnen werken op een spanning tussen 110 en 220 volt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus niet hetzelfde als thuis