Welke kleding moeten we dragen in Indonesië?

In september gaan wij (2 jongens) op vakantie naar Sanur, in Indonesië.
Omdat we ons daar willen houden aan de regels daar, graag antwoord op het volgende:

Welke kleding wordt er verwacht dat wij gaan dragen?
Een antwoord zouden wij zeer op prijs stellen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
5.5K

Antwoorden (4)

Het is aan te bevelen puur katoenen kleding te dragen en geen kunststof. Want je zweet daar behoorlijk, er hangt een vochtige warmte.
Alleen als je heiligdommen gaat bezoeken gelden er kledingvoorschriften: schouders en knieën bedekt. Dus met een driekwartbroek en een t-shirt zit je goed. Geen hemd en/of short, die bewaar je voor op het strand.
Amadea
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Met een driekwartbroek zit niemand goed, maar dat is mijn mening :-)
Je zit in een streek waar veel toeristen komen. Dus daar moet volgens mij alles kunnen. Zorg er voor dat je bij heiligdommen en als je excursies naar het binnenland gaat je kleding aanpast. Lange broek wordt dan op prijs gesteld. Voor de avond kan ik je zo en zo lange broek en overhemd aanraden, zij beschermen je tegen de muggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben zelf een vrouw en ik heb de ervaring gehad dat ik soms raar aangekeken werd als ik in steden liep met korte mouwen. Ik denk dat je als jongen gewoon op straat wat langere korte broeken kan dragen en een t-shirt. Wat al gezegd is, bij de heiligdommen gelden andere regels. Het viel mij trouwens op dat er in zee gezwommen werd met een zwembroek en t-shirt door Indonesische mannen. Ik denk dat je gewoon moet kijken naar hoe mensen zich kleden in een bepaald gebied. In Bali bijvoorbeeld zijn zoveel toeristen dat je alweer veel makkelijker in zomerkleding kan lopen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bali is grotendeels hindoeïstisch en Java islamitisch en ik denk dat het geloof en de het praktiseren van het geloof door de bewoners invloed heeft op welke kleding je kan dragen als toerist in een bepaald gebied.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het gaat om regels. Maakt niet uit. Ben vaak in Indonesie geweest ook in Sanur. Alleen als je een tempel bezoekt moet bedekkende kleding dragen. Vaak wordt je een sarong aanboden die je dan na afloop weer moet inleveren.