Wij rijden volgende week van Amsterdam naar San Vincenzo, Italië, wat is de beste route?

We zoeken eigenlijk de snelste route, met de minste kans op file en kunnen er 2 dagen over doen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
tinus1969
9 jaar geleden
Vanaf waar? Groningen? Vlissingen?
samaiphon
9 jaar geleden
http://nl-be.mappy.com/
open die link en volg de aanwijzingen; u kunt er ook kiezen voor snelwegen of voor kortste weg en zo!
vele mogelijkheden en zelfs berekening van uw verbruikskosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik adviseer je de ANWB routeplanner te gebruiken. Je kunt veel opties meegeven, zoals datum van vertrek, kortste of snelste route, etc.
Bovendien krijg je een goed overzicht van brandstofkosten, afstanden, etc.
Zie screenshot en url hieronder. Bronnen:
- http://www.anwb.nl/verkeer/routeplanner?name1=Amsterdam&lat1=52.373166&lon1=4.89066&modality1=car&routeType1=fast&name2=San%20Vincenzo%2C%20Toscane%2C%20Itali%C3%AB&lat2=43.093926&lon2=10.541889
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@tinus...staat in de vraag, Amsterdam.

Antwoorden (2)

Best via Duitsland. Köln, Karlsruhe. En daarna door Zwitserland via Basel. Richting Italië naar Como, Milaan en Parma.

Opgelet: dit is ook meteen één van de drukste zomerroutes in Europa, vooral vanaf Basel. Vertrek je in het weekend, dan raad ik eerlijk gezegd aan om in Karlsruhe richting Innsbruck in Oostenrijk te rijden. Da's even om rijden, maar je vermijdt het drukke Basel, de Gotthardtunnel (waar het in piekmomenten tot 4 uur aanschuiven is), de grensovergang Zwitserland-Italië en Milaan. Dit zijn zowat de drukste punten op je route.

Check ook maps.google.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ondanks de drukte die volgende week begint, zou ik toch voor de Gotthardtunnel kiezen. Via Oostenrijk, Brenner en de A22 in Italie richting Verona langs het Gardameer is ook erg druk. Rijdt je in 2 dagen dan is het prima te doen.

Wij rijden de eerste dag tot of vlak na de Gotthardtunnel. Afhankelijk van de drukte pak je 'm de eerste dag of de dag erna vroeg na het ontbijt. De volgende dag heb je dan nog ruim 500 km te gaan.

Wij hebben vlak erna wel eens gelogeerd bij onderstaand hotel. Netjes, niet al te duur en een goed restaurant. Afrit 42 Quinto Mail voor beschikbaarheid naar:
hoteltencia@bluewin.ch

http://www.ticino.ch/de/restaurants/details/Tencia/76496.html?itemId=76496&listIndex=127&search=1&

of

http://www.roomguide.ch/hotel/40/hotel_tencia/

De onderstaande gids is ook handig om als app bij je te hebben.
http://www.linksundrechts.com/nl/routes-kaarten/routes/r5010-altdorf-chiasso#map-open

Succes!