In een geleende auto rijden in de VS, hoe verzekerd?

Als ik een auto zou huren in de VS kan ik een verzekering afsluiten bij een verhuurbedrijf maar ik ga samen met een bekende uit Amerika rondreizen in zijn auto.
Kan ik mezelf dan vanuit NL hiervoor verzekeren of moet dit in Amerika? Via de verzekering van die vriend?

Het valt in ieder geval niet onder mijn reisverzekering.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
2.7K

Antwoorden (1)

In Amerika is niet de auto verzekerd, maar de eigenaar. De eigenaar van de auto zal dus contact op moeten nemen met zijn of haar verzekeringsmaatschappij om te controleren of de verzekering ook geldt als jij er in rijdt. Het kan in de USA per staat anders zijn. Dus de kortse klap is contact op nemen met de verzekeraar en je weet of het is toegstaan. Anders zal je ws een aparte verzekering moeten afsluiten.

Groet,
Wop