Hoe lang duurt het om een noodpaspoort aan te vragen bij marechaussee?

Ik ga dus maandag op vakantie om half zes s'ochtends met de bus richting Engeland maar mijn paspoort is verlopen. Vanwege privé redenen beb ik hem dus ook niet optijd in handen gekregen. Ik ga vandaag naar de marechaussee met de benodigde informatie en bewijsstukken (inclusief mijn verlopen paspoort) en ik zou graag willen weten wat het aanvragen kost en wat de wachttijd is. Dit paspoort word 4 dagen gebruikt binnen Europa (door Nederland, België en Frankrijk heen), het probleem ligt echter bij Engeland omdat ze daar wat strenger hiermee zijn ookal hoef ik geen visum aan te vragen. Hoelang duurt het voordat het noodpaspoort klaar is en wat kost het (Rotterdam The Hague airport)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben dus voornamelijk in Engeland en ik ga via België en Frankrijk

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
5.8K

Het beste antwoord

Ik denk, dat je het misschien te makkelijk ziet.
Om een aanvraag voor een noodpaspoort te kunnen doen, moet u onderstaande stukken overleggen:

een bewijs dat uw reis geen uitstel kan hebben. Dit kunt u aantonen met vliegtickets, hotelreserveringen enzovoort;
een recent uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) met daarop de vermelding van uw nationaliteit;
een gewaarmerkte kopie van uw recente aanvraag van een nieuw reisdocument;
andere reisdocument(en), als u die heeft;
als u uw reisdocument kwijt bent: een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal van de aangifte van vermissing;
een geldig legitimatiebewijs, zoals een geldig Nederlands rijbewijs;
een recente pasfoto die voldoet aan de pasfoto-eisen.
Een noodpaspoort kost sinds 9 maart 2014 € 46,60.

De Koninklijke Marechaussee aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid als uw reis niet of niet op tijd kan doorgaan. Ook bij grote drukte is de marechaussee niet aansprakelijk.
Het lijjkt mij zinvol, om een ruime tijd uit te trekken voor de aanvraag,er wordt geen verwerkings tijd aangegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Informatie over een noodpaspoort kun je krijgen via de helpdesk Nooddocumenten op Schiphol op het volgende telefoonnummer: (020) 603 86 92

Je kunt ook de Marechaussee op Rotterdam Airport bellen: (010) 446 6333