Kan medereiziger geld terugkrijgen als zij niet annuleerd?

Ik zou morgen met een vriendin vriendin naar Londen gaan, maar ze is heel ziek geworden en mag echt niet vliegen. Nu heeft mijn vriend wonder boven wonder vrij kunnen krijgen en kan mee! We hebben net het op Schiphol de vliegtickets om laten zetten naar hem. Mijn vriendin wil nu háár kosten terugkrijgen van de verzekering, van de vlucht (die niet meer op haar naam staat), en de helft van het hotel. Het hotel staat 100% op mijn naam (via booking.com geboekt) en ik betaald met mijn credit card. Kan zij iets terug krijgen? We hebben een beetje ruzie gehad, en zij kan toch niets annuleren uit mijn naam?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Hiervoor kan je het beste de regeltjes nalezen in de algemene voorwaarden van de verzekering. Mocht het hierna niet duidelijk zijn, contacteer je hen best. Het is nogal moeilijk hier een pasklaar antwoord over te geven want wij kennen niet de voorwaarden van jou verzekeringscontract.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mij lijkt het heel normaal dat jij haar het geld teruggeeft als je vriend in haar plaats gaat, zij hoeft niet voor je vriend te betalen.
Verder ligt het eraan of je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, maar ik ben bang dat "ruzie" niet valt onder het rijtje waar de annuleringsverzekering voor uitbetaalt
10 jaar geleden
dit kan helaas nooit behalve als diegene een reisverzekering heeft afgesloten of meereist onder de 18 op jou reisverzekering. is dit niet het geval dan kan het om eventueel medische redenen wel maar dan moet je naar je ziektenkostenverzekering kijken naar de polisvoorwaarden