Moet je beide meerderjarig zijn om in te checken in een hotel of is een persoon voldoende?

Dus als ene persoon 18 is en de andere 17, akan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
tinus1969
9 jaar geleden
Om welk land gaat het hier? Dat maakt nogal uit.

Antwoorden (2)

Ja hoor, dat is prima. Wanneer een vader of moeder met zijn zoon of dochter incheckt dan is er ook 1 meerder en 1 minderjarige.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja maar een ouder is toch iets anders dan een partner. Ik zet hier toch mijn vraagtekens bij dus vandaar de vraag: heb je een bron?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hotel heeft niks met de relatie te maken, dus voor hen is het in principe niet duidelijk en ook totaal irrelevant of de mensen die aan de balie staan nou broer en zus, man en vrouw, totale onbekenden of vader en dochter zijn. Daarnaast draai je de bewijslast om. Alles mag, tot er een regel/wet is die zegt dat het niet mag. Zo is het ook heel moeilijk te vinden de regel dat je in je eigen huis mag neuspeuteren. We draaien dus de vraag om: Laat maar zien dat het niet mag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt! Ik wil met mijn vriendin 1 kamer boeken en omdat de minimumleeftijd om in te checken vaak 18 is dacht ik dat ik als 17jarige misschien bewijs van ouderlijke toestemming oid nodig zou hebben.
tinus1969
9 jaar geleden
Nogmaals; welk land?
Volgens artikel 1123 en 1124 van het Burgerlijk Wetboek kunnen minderjarigen niet zelfstandigen boeken of effectief logeren in een hotel zonder de schriftelijke toestemming van een ouder of een voogd. Als de minderjarige in de aanwezigheid is van een meerderjarige begeleider, dan kan een minderjarige wel logeren in een hotel.