Nee, waarom zou dat ? Zand etc. spoelt aan en wordt door stromingen ook weggehaald op verschillende plekken. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een geul te zien ontstaan waar veel zand wordt afgevoerd door stromingen. Kortom het is een dynamisch gebeuren dat strand :-).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, een strand is een plek die zowel door de wind als door het water wordt gevormd. Wat verder achter de vloedlijn begint duinvorming door de wind, in het ondiepe water zitten nog ribbels door de golfwerking van het water, maar het strand zelf is altijd opmerkelijk vlak. Ik denk omdat de wind nog geen tijd heeft gekregen om duinen te vormen. Ook ondiepe platen die nog door springtij worden overstroomd zijn altijd vlak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, nooit. Als het strand vlak was, zou je nooit bij de zee komen vanaf de duinen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee dat is niet altijd zo, een strand kan ook in de bergen liggen en dan loopt het schuin af.

Toegevoegd na 2 minuten:
een strand ontstaat door het wegpakken van een beetje zand, dan wordt het meegesleurd door de golven en dan spoelt het weer aan. het kan dus op een moment plat zijn maar een andere keer kan het ook gewoon schuiner zijn.