Helaas is mijn eerdere vraag niet goed geformuleerd. Bij een abonnement willen we een reis kado geven. Moet deze, volgens de wet, sgr/anvr zijn?

De kado reis moet deze voldoen aan bepaalde voorwaarden zoals organisatie en uitvoer door sgr/anvr agent? Of kan men gewoon een reis samenstellen en deze ten uitvoer (laten) brengen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Nee, zo'n wettelijke verplichting is er niet. Maar het is natuurlijk wel zo verstandig om zó'n reis te boeken. Want als er iets mis gaat, dan heb je tenminste duidelijke rechten. Van meerdere mensen heb ik al eens gehoord dat zij een reis hadden geboekt bij een niet aangesloten organisatie die vervolgens failliet ging. Hun reis ging niet door en ze waren hun daarvoor betaalde geld definitief kwijt!
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, volgens de wet hoeft dat niet. Maar je kunt zowiezo beter een SGR-garantie afsluiten. Indien de vervoersmaatschappij failliet gaat, wordt er voor vervangend vervoer gezorgd of kosten kunnen geclaimd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ooit een reis kado gegeven. Heb gekozen in samenwerking met een reisorganisatie voor een reischeque waaraan limiet verbonden was. Je kan er ook voor kiezen om een volledig verzorgde reis kado te doen naar keuze maar doe dit in goed overleg met de reisorganisatie. Nee, Sgr/anvr is niet verplicht maar het is een garantie voor je dat mocht er iets met de reisorganisatie gebeuren jij je klant toch op vakantie kunt laten gaan. Het zou je naam schade doen, als je niet door jou schuld je klant geen reis kunt aanbieden.