Hoe kom ik aan een toegangspas voor de berg Tindaya?

Ik kom al jaren op Fuerteventura, maar ik ben nog nooit op één van de meest markante punten van dat eiland geweest: de Montaña Tindaya.

Zie http://es.wikipedia.org/wiki/Tindaya .

Omdat de Tindaya een heilige berg was voor de oorspronkelijke bewoners van Fuerteventura, en omdat er oude rotstekeningen te vinden zijn, mag je de berg alleen op wanneer je daar toestemming voor hebt.

Het enige dat ik weet is dat je die toestemming persoonlijk kunt aanvragen, ergens in de hoofdstad van het eiland (Puerto del Rosario). Hoe en waar? Dat weet ik helaas niet.

Mijn vragen zijn dus:
--  Is het nog mogelijk toegang tot de Tindaya aan te vragen?
--  Zo ja: hoe en waar?

Cryofiel
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt een toegangspas aanvragen bij de Environmental Agency in Puerto Rosario.
Je zult tijdens de wandeling begeleid worden door een parkwachter.

Adres:
Medio Ambiente
C/ Lucha Canaria 112
35600 Puerto del Rosario
Tel. 928 861 115

Je kunt ook deelnemen aan een georganiseerde bergexcursie:
http://www.fuerteventura.cc/excursiones_desde_corralejo_i_ascension_a_tindaya__12.aspx
SimonV