waar verhaal ik mijn diefstal schade zonder reisverzekering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk nergens, maar om dat te kunnen bepalen zou het handig zijn als je het hele verhaal hier vermeld.

Antwoorden (2)

Als de dief gepakt is, bij de dief. Maar anders dus nergens. Daar zijn verzekeringen nou eenmaal voor!
bamibal
10 jaar geleden
Eigenlijk is het afhankelijk van de verantwoordelijkheid.

Als jij, @margret45, je spullen bij iemand in huis op tafel hebt gelegd bijvoorbeeld, en de spullen verdwijnen om wat voor reden dan ook, dan kan ik me voorstellen dat de bewoner verantwoordelijk is en dat je dan dáár bij diegene, bij zijn verzekering, de schade zou kunnen verhalen.

of

Als je in een hotel logeert, waar je dure spullen [incl. paspoort en geld en juwelen] in de kluis laat leggen en ineens wordt het hotel beroofd, de kluis geleegd en daar sta je dan : zonder iets... dan is het hotel verantwoordelijk.

Antwoord

Het is afhankelijk van de situatie, van de verantwoordelijkheid.