Hoe is het weer in Hong Kong in July en Augustus?

Hi, we zin van plan een azie trip te maken eind july/begin augustus, maar lezen verschillende verhalen over plaatsen als Hong Kong mbt temperatuur en vochtigheid. We wonen zelf in Midden Ooste waar het 40+ kan zijn, maar je ehbt altijd AC etc. Kan iemand advies geven betreffende HK?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Antwoorden (2)

In dat soort situaties is het altijd handig om te kijken op weeronline. Je kunt daar de plaatsnaam opgeven, daar op zoeken en dan op klimaat klikken. Vervolgens moet je het vergelijken met wat jij gewend bent in die periode want het gaat natuurlijk om gemiddelden.

http://www.weeronline.nl/Azie/Hong-Kong/Hong-Kong/4616158

In HK (wat is AC?) is het in de betreffende periode tussen de 25 en 30 graden en valt er het meeste regen van het jaar. Gemiddeld zo'n 15 dagen in de maand en 300-400 mm. Nu dus vergelijken met jouw woonplaats.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hongkong juli/aug.
Tempetaruur 31 graden, gem. aantal zonuren : 7
gem. zeetemperatuur 29 graden
Veel kans op neerslag, dus behoorlijk vochtig.
http://www.klimaatinfo.nl/hongkong/