Welk weer is het in januari op Cuba?

13 januari gaan we voor 16 dagen naar Cuba, Playa Pesquero. Nu staat er op het weerbericht dat het nogal wisselvallig weer wordt. We kennen de regenbuien van de Dominicaanse Republiek, in de morgen en avond hevige tropische buien. Is dit ook op Cuba het geval? En koelt het erg af in de avond?
Aangezien ik mijn koffer zo makkelijk mogelijk in wil pakken wil ik graag weten of we nog vesten/jassen mee moeten nemen ;)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prachtig weer, mogelijk tussen de 27 en 30 graden. Handig is om een vest mee te nemen. De avonduren kunnen iets frisser zijn.

Het beste antwoord

Vorig jaar was ik in januari op Cuba.

Fantastisch weer gehad. Gewoon elke dag zon met een aangename temperatuur.
Drie dagen iets minder weer. Bewolkt en lagere temperatuur omdat er een noorden wind waaide.

Weinig regen zoals je beschrijft over de Dominicaanse Republiek.

Doorgaans koelt het 's avonds niet zodanig af dat je een vest nodig hebt.
Maar ik zou toch een vest mee nemen voor het geval de wind enige dagen uit het noorden waait.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De dagelijkse gang van de temperatuur is 17 tot 27 graden. Gemiddeld 7 uur zon per dag. Nauwelijks regen (plm één op de vier dagen is er een tijdje regen en dan kan wel wel een stevig buitje zijn) en de zee is plm 25 graden.

Je kunt het per plaats nog iets exacter bekijken in de bron.