Volgens onderstaande bron krijgt de toren ongeveer 1 miljoen bezoekers per jaar.
Hoe betrouwbaar de bron is weet ik niet.

Toegevoegd na 1 uur:
Niet zo betrouwbaar, want dezelfde bron geeft 1000 toeristen per dag aan. Is 365.000 per jaar.

Na heropening van de toren in december 2001 bezochten 4200 bezoekers de toren in 15 dagen.
Omgerekend naar een jaar zouden dit 100.000 toeristen zijn. Misschien het dubbele omdat Italië in de zomer meer toeristen trekt.

Toegevoegd na 1 uur:
De toren is in de zomer 12 uur per dag open (9 uur in de winter). Er mogen per half uur maximaal 40 personen in.
Dus dagelijks bezoeken maximaal 960 toeristen de toren.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die limiet van 40 personen tegelijk wordt niet echt zo nauw genomen, uit eigen ervaring. In het hoogseizoen zal het aantal bezoekers dat daadwerkelijk de toren in gaat tussen de 1200 en 1500 bezoekers zijn. Veel bezoekers gaan ook niet in de toren maar bekijken hem alleen van buiten af. Toch zijn dit ook bezoekers.
De huidige prijs is 15 euro om naar binnen (boven) te komen. Hou wel rekening met de 300 treden en je conditie.
Mooi antwoord... +1