Hoeveel fooi geef je aan kamermeisjes en receptionisten in een hotel in Europa?

Tsja, "kamermeisjes", want ik ben nog nooit een kamerjongen tegengekomen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K

Antwoorden (6)

Je geeft altijd , als de service niet goed was een strikt minimum : 1 euro. was de service korrekt :naargelang je inkomen en je vrijgevigheid en dat hangt tussen de 5 euro en de twintig (als je ergens een week of twee blijft) Ik geef raar of zelden aan receptionisten, wel aan het kamerpersoneel en de bellboys of de bagagisten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de service niet goed was geef ik helemaal niets hoor, zij zullen dit zelf ook wel weten. Wel vind ik het goed dat je als je langer verblijft meer geeft, ik doe dit zelf ook. Ik erger me er ook vaak aan dat in restaurants bijvoorbeeld grote groepen niet procentueel fooi geven maar vaak nauwelijks meer geven dan een kleine groep. Ook al kunnen zij het door veel meer mensen delen...
Hoi,
Als ik op vakantie ben in het buitenland en ik verblijf er een tijdje dan doe ik iedere dag al het kleingeld wat ik in mijn zak heb bij elkaar in een bakje.
Aan het einde van de vakantie leg ik al dat kleingeld op het nachtkastje voordat ik vertrek. Vaak is dit dan rond de 10 a 15 euro. Maar dan heb ik er wel langer dan 1 week gezeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef nooit fooi aan kamermeisjes of receptionisten. Zij hebben net zoals ik een maandloon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen. Fooien geven doe ik alleen in de VS, waar deze geacht worden deel uit te maken van je salaris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef niet standaard een fooi tenzij ik erg tevreden ben( tussen de 5 en 10 € als ik ergens langer ben geweest )

Receptionisten geef ik eigenlijk nooit een fooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste An, Het blijft moeilijk. Wanneer geef je hoeveel? Mijn grens van geven of niet geven meet ik af aan de service die ik krijg. Zodra men mij het gevoel geeft dat ik ECHT GAST ben dan staat daar zeker een beloning tegenover. Kamermeisjes zie ik vaak niet bij kortstondig zakelijk verblijf. Bij mijn vakanties van een week of langer geef ik standaard 10 Euro. Daar waar ik regelmatiger langdurig verblijf kan dat ook wel eens een cadeau zijn dat ik speciaal koop. Voor receptiepersoneel hengt het heel sterk af van wat zij voor mij doen als zij even buiten hun kaders moeten denken. Bij het afrekenen krijgen zij vaak een afrondtip naargelang hun gastvrijheidsgedrag.