Wat is de verblijfsduur van een vakantie van 8 dagen?

als je een vakantie boekt van 8 dagen en je gaat met de bus (jongerenreis) hoeveel avonden en dagen ben je dan werkelijk op je vakantie bestemming?
Rijd je bus een dag eerder aan of rijd de bus pas aan op je 'eerste dag' van je geboekte vakantie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Amadea
10 jaar geleden
De reisdagen tellen mee. Het hangt er dus vanaf hoe ver weg je gaat hoeveel dagen je in het vakantieland verblijft. Als zo'n bus 's nachts rijdt ben je er misschien de volgende dag wel, maar zo gaar van de reis dat je aan die dag nog weinig hebt... Ik ga liever met de (slaap)trein!

Antwoorden (3)

Bij een vakantieduur wordt meestal het vertrek en de terugkeer meegerekend. Je vertrekt dus op dag 1 en komt op dag 8 weer terug. Afhankelijk van de reistijd kun je dus bepalen hoeveel dagen je daadwerkelijk op je bestemming bent.
bamibal
10 jaar geleden
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
en wat vaak voorkomt; op heen reis aan eind van de dag vertrekken. op terugreis vroeg op de dag weer terugkomen. dat kan dus bijna 2 dagen schelen.
wat je bedoelt is dus, hoeveel avonden je daadwerkelijk in je verblijf bent, het kan in theorie zijn dat je op dag 1 om 23.55 vertrekt van je opstapplaats en dan pas op dag twee ergens laat arriveert en dat je op dag 7 vroeg vertrekt om dan net na middernacht op dag 8 aan te komen, dan heb je dus minder dagen op je verblijfsadres en hierdoor kan je vakantie duurder of goedkoper lijken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals hierboven al is vermeld is dat variabel en hangt het af van je bestemming. Als je via een touroperator of reisorganisatie je reis hebt geboekt naar laten we zeggen Barcelona inclusief busreis, dan kan ik je bijna met 100% zekerheid vertellen dat ze je reis ingepland hebben op dag 1 zodat je pas 's avonds laat aankomt en je terugreis hebben ze dan ingepland ergens in de ochtend zodat je ipv 8 dagen maar 6 echte dagen hebt. Maar als je een hotel 20 km verderop hebt geboekt dan is het gewoon 8 dagen = 8 dagen (uiteraard gelet op in- en uitchecktijdstippen..).

Maar in jouw geval is het 99% zeker dat je eerste en laatste 'vakantiedag' in de bus is..