Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De tol op snelwegen kan altijd contant en met een creditcard afgerekend worden. Met een gewone Nederlandse pinpas gaat het niet. Voor auto's van categorie 1 (niet hoger dan ca. 2.10m) gaat het veel sneller als u de tolpoortjes kiest met (o.a.) het logo CB (=Carte Bancaire). Men accepteert daar alle creditcards (nog zonder pincode) met uitzondering van Maestro-betaalkaarten (zoals de Giropas van Postbank).
Ticket inbrengen, Creditcard inbrengen, evt. kiezen voor kwitantiebonnetje en de slagboom gaat al open. Vóór deze CB-tolpoorten staan veel minder auto's dan voor die waar u contant kunt betalen (= met groene pijl).

Overzicht van de meest gebruikelijke toltarieven per type vervoermiddel: www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie.

Op de tol-snelwegen is de maximum snelheid 130 kilometer, op andere snelwegen meestal 110 kilometer per uur. Verder geldt buiten de bebouwde kom een maximum van 90 kilometer per uur en in de bebouwde kom een limiet van 50 kilometer per uur.

Stickers / vignetten heb je niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Frankrijk kent veel tol wegen! Niet allemaal, maar ga er maar vanuit dat je best veel tol moet betalen! Als je een week of 3 weg gaat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen stickers maar wel tol. Tol kun je het makkelijkste betalen met een creditcard maar met een pin kan het niet altijd.
Alle informatie over reizen in Frankrijk vind je hier: http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_4&themaId=BEST_P_50
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Enz ? Let op !! M.i.v. 1 juli ben je verplicht 2 alcoholtesten bij je te hebben in Frankrijk .
Vergeet ook niet om fluoriserende vestjes mee te nemen voor iedereen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die alcoholtestdingen hoeven niet voor buitenlanders deze zomer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle , volgens ANWB kun je ze beter bij je hebben .
Er is wel controle.
Buitenlanders krijgen tot 1 november nog geen boete alleen een waarschuwing. @Maurisch ja vestjes zijn al enkele jaren verplicht !
Mocht je langs de kant van de weg komen te staan dan moet iedere inzittende zo'n vestje aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op radio1 was laatst dat die dingen volledig waren uitverkocht. Overigens kun je ze voor 2 euro ofzo halen in een benzinestation maar net wat ik al zei: het hoeft niet deze zomer voor buitenlanders, dat ze mij een waarschuwing geven vind ik prima. ik zit meer met die vage regels over de tomtoms waar je geen flitserinformatie en zo op mag hebben???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook gelezen ....
TomTom komt met oplossing :
Heet nu in Frankrijk " gevarenzone " .
Kun je zelf downloaden via Mijn TomTom .

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding