hoeveel kost een pasport?

de vraag lijkt me duidelijk hoeveel een pasport kost

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
Amadea
11 jaar geleden
Nee, de vraag is niet duidelijk. Gaat het over een paspoort? Dan moeten we weten in welk land jij dat wilt kopen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En welke stad je dit wilt kopen( als Nederlands paspoort is) prijzen verschillen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het moet een nederlands paspoort zijn en stad bergen
Amadea
11 jaar geleden
Bergen in Limburg of in Noord-Holland? Of Bergen op Zoom?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bergen in noord-holland

Antwoorden (3)

Iedere gemeente mag dat zelf bepalen er zitten wel grenzen aan. Met ingang van 1 januari 2013 mag een paspoort bij de gemeente maximaal € 50,35 kosten (€ 48,73 in 2012) en een Nederlandse identiteitskaart € 41,90 (€ 40,05 in 2012). De korting van € 10,05 op de prijs van een identiteitskaart voor kinderen tot 14 jaar blijft gehandhaafd.

Toegevoegd na 11 minuten:
Dit geldt voor het Nederlands paspoort.

Toegevoegd na 27 minuten:
Voor de gemeente Bergen geldt:
Paspoort € 50,35
- toeslag spoedprocedure € 46,60
Vreemdelingenpaspoort € 50,35
Vluchtelingenpaspoort € 50,35
Zakenpaspoort € 50,35
Nederlandse Identiteitskaart € 41,90
- kinderen t/m 13 jaar € 31,85
- toeslag spoedprocedure € 46,60
Administratiekosten bij vermissing reisdocument € 20,-
prijzen vanaf 1 januari 2013, wijzigingen voorbehouden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
áls de vraag een Nederlands paspoort betreft. Zolang vraagsteller niet reageert weten we dat nog niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Amadea.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nederlands paspoort
In Bergen te Limburg kost een paspoort € 50,35
Zie http://www.bergen.nl/inwoner/tarieven-leges_41427/

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar nu zie ik dat het Noord-Holland betreft. Echter ook daar is de prijs € 50,35
Zie http://www.bergen-nh.nl/downloads/reisdocumenten.pdf
Amadea
11 jaar geleden
De prijs van het paspoort bestaat uit een federale belasting, aanmaak- en leveringskosten (die hoger liggen indien het paspoort aangevraagd wordt met spoedprocedure of indien het om een paspoort van 64 pagina's gaat in plaats van 32 pagina's voor het gebruikelijke model) en, indien het paspoort op een gemeentebestuur aangevraagd wordt, gemeentetaksen (meer info hierover op uw gemeentebestuur aangezien elke gemeente het bedrag hiervan vrij bepaalt).

Er wordt geen federale belasting aangerekend voor paspoorten afgegeven aan minderjarige kinderen (tot 18 jaar) maar wel aanmaakkosten en eventueel gemeentetaksen.