The Tower & The London Dungeon.
Of ik zou gewoon overwegen zo'n hop-on-hop-off busticket te kopen en uit te stappen op een plek die ik mooi vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

dit zijn 3 hele leuke dingen op absoluut te gaan bekijken
Tower Bridge
Aflossing vd wacht
Wassenbeeldenmuseum

grzz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best een chatvraag dit eigenlijk. Maar ik zou sowieso mijn tante bezoeken, ze woont daar.
En om het wat minder persoonlijk te maken: ik ga ook zonder meer naar de London Tower!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
London Dungeon. Soort 'museum' over de praktijken in de middeleeuwen. Educatief en amusant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mooi weer zou ik naar de london zoo gaan, of een van de markten bezoeken.
portobello road, of camden.
bij slecht weer zou ik naar het natuurhistorisch museum gaan, zeer de moeite waard!
14 jaar geleden
Bij mooi weer london eye
shoppen in harrods

Toegevoegd na 3 minuten:
Westminster Abbey
Covent Garden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een museum, de grote musea zijn ook (gedeeltelijk) gratis. Moet je zelf even kijken welke in je route passen. De tower & het parlement, en neem meteen een kijkje bij de London Eye.
Wisseling van de wacht is ook leuk, maar kost wel redelijk wat tijd(vooral ook met het wachten).
Wat ook een aanrader is: een ticket waarmee je 1 dag onbeperkt in de bus/metro mag. Daarnaast is met een boot over de Theems ook leuk.
S'avonds een voorstelling, bijvoorbeeld 1 van de vele musicals(van te voren reserveren).

Ligt er ook een beetje aan wat je intresse's zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is zo veel in Londen te zien en te doen,dat ik waarschijnlijk geen keus zou kunnen maken!
Maar Madame Tussaud zou hoog op m'n verlanglijstje staan.

Het beroerde daarvan is,dat je als een halve dag kwijt bent,door in de rij te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Buckingham Palace en The Tower Bridge.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzelf zou zeker even mijn zus bezoeken, want die woont daar.

Maar als je op zoek bent naar toeristische attracties zou ik een ritje maken in de hop-on-hop-off-bus; die voert je langs alle belangrijke bezienswaardigheden. Als je komt om te winkelen zou ik zeker even naar Liberty's gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nothing hill, mooie wijk. voor de rest kan ik de capitoolgids van harte aanraden. staar je niet blind op de tower bridge ed juist de buitenwijken (van het centrum, niet de voorsteden) zijn ook leuk.

http://www.capitoolgids.nl/londen.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de lente/zomer een lange wandeling door Hyde Park en wijntje/koffie op een terrasje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In volgorde van belangrijkheid:
Night of the Proms
Madame Tussauds wassenbeeldenmuseum
British Museum (gratis)
Speakers Corner op zondag in Hyde Park.
Rijtour door de stad in een open bus.

Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The London Eye (Millennium Wheel). Op een heldere dag heb je een fantastisch uitzicht over London. Ik ben er zelf 2 keer in geweest, de eerste keer was het slecht weer, de tweede keer was een stuk beter. Toen we instapten, was het nog redelijk licht, tijdens de "vlucht" begon het te schemeren, waanzinnig mooi gezicht!

Iets anders wat ik zelf ook heel erg leuk vond is een stadion-tour. Ik ben zelf op Highbury (oude Arsenal stadion) geweest. Hun nieuwe stadion ligt daar op een steenworp vandaan. Ook het stadion van Chelsea is erg mooi en leuk voor een tour!

Portobello Road is meer iets voor de cultuurliefhebber, en als je wilt winkelen is Oxford Street leuk om heen en weer te lopen. Harrods is leuk, maar als je maar 1 dag hebt, zou ik daar geen tijd aan verspillen. Het is vergelijkbaar met een luxe Bijenkorf en de omgeving is niet zo heel erg boeiend!

Een andere optie is het "Science Museum" en het "National History Museum", deze musea liggen vlak bij elkaar en zijn allebei gratis!

Waarom maar 1 dagje in 1 van de leukste steden van Europa? Ik heb er zelf 10 maanden gewoond en ik heb de helft nog niet eens gezien!

Heel veel plezier, als je per se naar Madame Tussauds wilt, raad ik je aan om via de concierge van een hotel alvast kaartjes te kopen zodat je niet in de rij hoeft te staan voor een kaartje (soms wel 2 uur), en dan nog eens met de hele stroom door het museum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even Karl Marx gaan groeten, die ligt begraven op Highgate.