Hoe reis je het goedkoopst en handigst (vliegtuig of trein) van Nijmegen naar Ljubljana? Of liever nog: naar het plaatsje Dovje in Slovenië?

Ik kom er niet uit.

12 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (3)

Dat is nog niet zo simpel. ;-)

Voor zover ik het tot nu toe kan overzien, is de trein niet zo handig. Het is een reis van bijna 24 uur, en je reist dan via Bazel. 4 of 5 keer overstappen, en er zit zelfs een stoptrein en een bus in de route. Je komt dan aan in Tarvisio in Italie, en je zit dan zo'n 30 km van Dovje af. Een prachtige treinreis natuurlijk, maar 's nachts zie je niet zo gek veel.

Schiphol - Ljubljana zijn rechtstreekse vluchten voor zo'n 200 Euro, maar als je flink gaat googelen, kan dat misschien veel goedkoper. Met de rechtstreekse trein van Ljubljana naar Jesenice duurt ongeveer een uur. Er is een busverbinding Jesenice Dovje.

Waarschijnlijk is Dovje een heel uitgestrekte plaats, want sommige hotels/pensions daar hebben het over een afstand van 5 km naar Jesenice, maar op mijn kaartje (google maps) is dat al gauw 15 tot 20 km. Het ligt er dus maar aan, waar je moet zijn in Dovje.

Kom je hier iets verder mee? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrij simpel. Gewoon met de trein. Reis is ongeveer 16 uur. Gebruik de routeplanner van de Duitse Bahn. Dit is de meest uitgebreide database in Europa wat treinen betreft. Neem de trein naar Jesenice. Vanaf Daar kan je met de bus naar Dovje. Kaartje kopen bij NS is onmogelijk.Kaartje op maat kan je wel kopen bij Duitse Bahn of de treinreiswinkel.

Nijmegen vertrek 21:10
Arnhem aankomst 21:24

Arnhem vertrek 21:37 City night line
Munchen aankomst 07:16

München Hbf vertrek 08:27 Eurocity
Jesenice(SL) aankomst 13:36
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je neemt het vliegtuig vanaf Düsseldorf of Keulen naar Klagenfurt (Oostenrijk). De vanaf-prijs van een retourtje is €64,-. Vanaf daar is het nog zo'n 50 kilometer naar Dovje.