Mag je als Amerikaan onder de 21 in Nederland drinken?

In Amerika mag je pas vanaf je 21ste drinken. Als je als Amerikaan onder de 21 in Nederland komt, mag je hier dan drinken, omdat je vanaf je 16e mag drinken in Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Antwoorden (7)

In Nederland gelden Nederlandse regels, dus die Amerikaan onder de 21 en boven de 16 mag in Nederland gewoon alcohol drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een Amerikaan mag hier vanaf zijn 16e drinken. Een Nederlander mag pas vanaf zijn 21ste in VS drinken. Als je in een ander land bent gelden de wetten van de land waar je bent, dus ook al ben je Nederlander, je mag geen wiet gebruiken buiten Nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want in Nederlands grondgebied gelden de Nederlandse wetten.
Als een 17-jarige Nederlander naar Amerika zou gaan, zou die daar geen alcohol mogen kopen/drinken, want Amerika heeft weer andere wetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat Amerikanen onder 21 ook niet mogen pokeren . Maar dat ze 18+ wel deelnemen aan pokertoernooien , en dat hun ouders daar dan heel trots op zijn. Die pokertoernooien worden dan in het buitenland gehouden.
Vertaal poker = drank en dan weet je het antwoord.

Toegevoegd na 52 seconden:
Als Nederlander mag je in Las Vegas niet pokeren als je geen 21 bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dranktoernooien?
en hun ouders mogen daar trots op zijn,,
juist,,,
Het ligt allemaal iets ingewikkelder. Deze Amerikaan mag in Nederland gewoon drinken. Maar...voor het bezit van softdrugs gelden er andere regels voor Nederlanders dan voor niet-Nederlanders.
En ook kunnen Amerikanen in hun thuosland vervolgd worden voor handelingen die ze in het buitenland hebben gedaan, die in het betreffende land toegestaan zijn, maar in de VS verboden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, weer een paar minkukeltjes op GV!
Kristal
13 jaar geleden
ach Sherpa, ze weten het niet maar beminnen je ;-) Maar vertel eens, hoe zit dat met de softdrugs voor een niet-nederlander?
Die Amerikaan heeft toch maar de mazzel als hij naar Nederland komt.
Het ligt nog ingewikkelder als Nederlander moet je ook de juiste drankleeftijd hebben in de USA. Daarnaast was het, in mijn vaarperiode, zo dat dit per staat anders geregeld was.
Dus lagen wij in New-Yersey, moesten wij met de bus de Hudson over naar New-York omdat daar de leeftijd 18 jaar was. Helaas met de taxi terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag.
Maar je mag dan geen auto rijden als je Amerikaan bent en nog geen 18 + rijbewijs terwijl je dat in Amerika wel mag (dit staat los van het drinken al lijkt het me niet verstandig om in een van beide landen te gaan rijden met een slok op)