Is het mogelijk om met een huurauto van noord naar zuid Cyprus te reizen?

Binnenkort gaan wij naar noord Cyprus. Nu is het echter het geval dat er in het zuiden van Cyprus prachtige stranden te vinden zijn.
Het wordt mij nu niet echt duidelijk of dat je ook makkelijk vanuit het noorden naar het zuiden kan met een huurauto. Andersom kan dit namelijk wel dacht ik te lezen..

Weet iemand hier meer van?

En voor de Cyprus kenners, nog echte tips voor Cyprus?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
4.6K

Antwoorden (2)

Ik weet niet of het echt ONmogelijk is, maar moeilijk is het wel. De laatste keer dat ik er was is alweer zes jaar geleden en destijds was het verboden om met een huurauto naar het zuiden te gaan. Bovendien, in het noorden rijdt men links, en in het zuiden volgens mij rechts, maar geheel zeker weet ik dat niet. Je stuur zit in dat geval verkeerd. Ook iets om na te gaan. Zonder auto de grens oversteken is al een heel gedoe. Noord en Zuid leven min of meer in een staat van oorlog en dat is in Nicosia bij de grens ook wel te zien. Cyprus is prachtig. Er is genoeg te zien. Misschien is het te overwegen om naar Noord te gaan, en in een volgende vakantie naar Zuid. Dan heb je dat gedoe bij de grens niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tikrit
10 jaar geleden
Er wordt links gereden op Cyprus
dit is zeker mogelijk volgens de bewoners. ik heb het zelf niet gedaan omdat de papieren van de auto niet inorde waren. maar ik was gestopt bij een jagers winkeltje waar ze me heel veel te vertellen hadden. het engels is bar en bar slecht. dat jagerswinkeltje waren de enige waar ik een goed engels gesprek mee heb kunnen voeren. zij zeiden dat het lastig was om de grens over te steken, ze gaan alles na(papieren, paspoort) maar het zeker mogelijk was. een echte aanrader qua eten: seaside, zit 10km in het westen van girne, super lekker en niet duur. helemaal het noordoosten is een punt met natuurgebied, leuk om te bezoeken, erg mooi, maar zeker niet zo spectaculair als ze doen voorkomen. nog een tip; je hebt hele mooie rechte wegen naar plekken toe om er snel te komen, maar de bergweggetjes zijn tog echt veel leuker.