is het waar dat landal het vennebos vroeger onderdeel van centerparcs was?

ik heb van mensen gehoord dat het vennebos (van landal) vroeger onderdeel van centerparcs maar is weet het niet zeker.
ik ga binnenkort er heen dus ik wil het graag weten.
zo ja waarom hebben ze dat dan eigenlijk gedaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
5.4K

Het beste antwoord

Het Vennenbos is inderdaad een park van Sporthuis Centrum en later Centerparcs geweest. Begin jaren 90 zag Centerparcs geen uitbreidingsmogelijkheden meer voor het Vennenbos en zusterpark De Lommerbergen en zette deze parken in de verkoop. Als twee aparte BV's liet men de verhuur verzorgen door Creatief vakantieparken. Creatief werd overgenomen door Gran Dorado en Gran Dorado werd overgenomen door P&V. Kort daarna nam P&V ook Centerparcs over. De NMA ging hier niet mee akkoord en P&V verkocht Beheer & Projecten BV aan Landal.
Zodoende werd de verhuur van de bungalows achtereenvolgens onder de vlag van Sporthuis Centrum, Centerparcs, Creatief vakantieparken, Gran Dorado en Landal gedaan.
Begin jaren 00 werden Het Vennenbos en De Lommerbergen daadwerkelijk aangekocht door Landal en is er opnieuw geïnvesteerd in bijvoorbeeld renovatie van de bungalows en de Plaza.
De info zoals die op Wikipedia staat klopt dus niet helemaal, dat de verhuur onder de vlag van een bepaalde firma plaats vond wil niet zeggen dat die firma ook eigenaar was van het park.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goede uitleg beetje ingewikkeld maar oke

Andere antwoorden (1)

Dat klopt. Vennebos heeft ook niet Bollo als mascotte maar Puk en Pelle.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het park had geen uitbreidingsmogelijkheden en werd toen verkocht aan Gran Dorado. Toen Gran Dorado en Center Parxs fuseerden werd het weer verkocht en nu aan Landal.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was zelfs het tweede park van Sporthuis Centrum (het latere Centerparcs)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet juist, het Vennenbos heeft zowel Bollo als Puk & Pelle op het park.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog vergeten: Gran Dorado is nooit eigenaar geweest van het Vennenbos, ze verzorgde wel de verhuur