Kan ik extra personen menemen op vakantie?

Ik heb een 6-persoons stacaravan geboekt. Relatie van zoon is onverwacht verbroken en hij wil graag mee als 7e persoon. Heeft iemand ervaring met het overschrijden van het maximaal aantal personen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Ritsuka
10 jaar geleden
bel het bedrijf waar je de boeking hebt gedaan
Amadea
10 jaar geleden
Vragen of er een tentje naast de caravan mag worden geplaatst.

Het beste antwoord

Eigenaars van de accomodatie zijn daar niet blij mee. Ten eerste is het meubilair ingericht op maximaal 6 personen. Dus zes stoelen etc. Ook zal het energieverbruik hoger zijn en de accomodatie zal sneller slijten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat begrijp ik. Het is alleen jammer dat wanneer ik de vraag voorleg bij de touroperator zij mij als antwoord geven dat dat wel mogelijk is maar dan alleen als het totale reisgezelschap zou bestaan uit twee volwassenen en 5 eigen kinderen. Ik ben gescheiden en ga met een vriendin en 5 eigen kinderen. Die vriendin is echter niet mijn partner/vader van de kinderen en dat past dan weer niet binnen de regeltjes....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan woon je van nu af samen. Dacht je dat ze dat gingen controleren en sterker nog, ze mogen het niet eens controleren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van de camping zelf: de caravans zijn ingericht voor 7personen. Eigenlijk doet alleen de touroperator moeilijk en dat is dan weer te verklaren met het beste antwoord.

Andere antwoorden (1)

In de regel mag het niet, misschien niet eens zo zeer van de eigenaar maar die zal zich beroepen op regels van de brandweer. Ook bij hotelkamers wordt om die reden altijd gezegd dat je niet met meer personen erin mag dan het maximaal toegestane.

In de kleine letters staat om die reden zelfs vaak dat zelfs een baby dus niet mag, boven het maximale aantal. Terwijl die bijv gewoon in een zelf meegebracht bed slaapt en verder niks gebruikt van de stoelen ed.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veiligheidsvoorschriften zijn begrijpelijk. Volgens touroperator is het onder bepaalde voorwaarden wel mogelijk dus het lijkt mij dan niets meer met de veiligheidsvoorwaarden te maken te hebben. (zie reactie op vorige vraag)