kan je zwemmen in de zee in hikkaduwa (sri lanka) ?

Wij gaan in de zomervakantie volgend jaar (juli-augustus) misschien op vakantie naar Hikkaduwa in Sri Lanka.
Nu hebben wij gehoord dat je op bepaalde plekken in Sri Lanka niet in de zee kan zwemmen omdat deze te wild is.
Ik vroeg me dus af of dat op deze plek zou kunnen.
Hikkaduwa ligt overigens 20 km ten noorden van Galle

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

12 jaar geleden was ik in Sri lanka (rondreis). Ik herinner me niet meer waar je wel en niet kon zwemmen en ben er eens "ingedoken". Leuk! Er is niet veel veranderd aan de rondreis van toen.

Maar om op jouw vraag terug te komen:
Ik heb gelezen dat je aan de westkust niet veel kunt zwemmen. In Hikkaduwa nis de zee bezwembaar, maar die kan erg ruig zijn in juli/aug.
Als je nog niet hebt geboekt kun je beter naar Unawatuna gaan, iets zuidelijker. Een aanrader! Daar is een mooie baai en de zee wat rustiger.
Wel hebben veel hotels een zwembad.
Aan de oostkust kun je wel bijna overal zwemmen

http://www.travelmarker.nl/bestemmingen/azie/sri_lanka/bezienswaardigheden/hikkaduwa.htm

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=82926

Toegevoegd na 1 minuut:
nis=is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat mag, let alleen op voor haaien.

Verder is het mogelijk dat de politie (kustwacht) jou beboet, daar kan je van af door hen om te kopen.