Moet je je pinpas activeren voor Amerika New York ?

Ik ga over 1 mnd naar Amerika nu hoorde ik dat je je pinpas moet activeren want anders kan je niet pinnen omdat het voor buitenland geblokkeerd is.
maar ik weet daar niks van.
En als dat wel zo is hoelang duurt dat en waar moet ik dat doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Cryofiel
10 jaar geleden
Ligt eraan van welke bank jouw pinpas is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ABN dus daar moet ik het activeren maar hoelang duurt dat activeren dan.
Want ik heb nog nooit mijn pasje moeten activeren voor buitenland, is dat nieuw ?
criseyde
10 jaar geleden
Dat is gedaan om de punpasfraude te verminderen. je kan gewoon bij de bank zelf of via internetbankieren dat aanpassen (met datum!)
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/betaalprofiel/pinnen-europa.html
Ritsuka
10 jaar geleden
Risico's van wereldwijd betaalgemak
Met uw betaalpas van de Rabobank kunt u over de hele wereld betalen en geld opnemen. Dit wereldwijde betaalgemak brengt tegenwoordig helaas ook risico's met zich mee. Het komt steeds vaker voor dat criminelen met behulp van gekopieerde gegevens geld opnemen. Dit gebeurt met name in landen buiten Europa. Betaalpas buiten Europa standaard 'uit'
Voor klanten is deze vorm van criminaliteit erg vervelend. Ook de Rabobank wordt hierdoor gedupeerd. De meeste klanten gebruiken hun betaalpas niet buiten Europa. Om het risico op misbruik zo klein mogelijk te maken, heeft de Rabobank besloten om de betaalpas voor landen buiten Europa standaard 'uit' te zetten. Veilig betalen doen we samen.
Ritsuka
10 jaar geleden
En dit is dus voor elke bank
ronron1212
10 jaar geleden
Elke bank heeft in derdaad dit gedaan alle passen alleen europa klopt helemaal Ritsuka

Het beste antwoord

Ja, sinds kort zijn de meeste pinpassen alleen maar geldig voor Europa en de middellandse zee landen. Dit ter voorkoming van fraude die veelal buiten Europa plaatsvindt.
Je kan het beste op de site van je bank kijken hoe je de pinpas kan activeren voor gebruik in het buitenland.
In de USA wordt ook heel veel met creditcard betaald. En misschien is het wel voordelig om een credit card te nemen. Want bij pinnen buiten de EU betaal je meer kosten dan bij een credit card en is (dacht ik) de dollarkoers ook hoger dan bij een credit card.
Het beste kan je de klantenservice van je bank bellen en daar je verwachte uitgavenpatroon noemen en hun om advies vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Contant geld uit de muur halen is goedkoper met je bankpas, betalen in winkels, restaurants enz. doe je goedkoper met creditcard
Utrecht
10 jaar geleden
In de VS wordt nagenoeg alles met Credit Card betaald. Betalen met debit card (onze PINpas) is veel minder gangbaar. Je hebt dus het risico dat jouw Maestro bankpas niet overal wordt geaccepteerd. Zeker hotels en autoverhuurbedrijven willen (eisen) een CC als borg.
Zonder CC reizen in de VS is mogelijk, maar zeker lastiger.
Bij mijn bank (RABO) en credit card (VISA en AmEx) maakt het niet zoveel uit qua wisselkoers & opslag. Even duur dus.
Bij RAbobank kan je via internetbankieren eenvoudig je pas weer activeren voor de VS.

Andere antwoorden (1)

Even bij je bank navragen of je een Europese of Internationale pinpas hebt, en anders dat laten veranderen, zodat je wel kan pinnen in Amerika! Alvast een goede reis!