Moet je je pinpas activeren voor Amerika New York ?

Ik ga over 1 mnd naar Amerika nu hoorde ik dat je je pinpas moet activeren want anders kan je niet pinnen omdat het voor buitenland geblokkeerd is.
maar ik weet daar niks van.
En als dat wel zo is hoelang duurt dat en waar moet ik dat doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, sinds kort zijn de meeste pinpassen alleen maar geldig voor Europa en de middellandse zee landen. Dit ter voorkoming van fraude die veelal buiten Europa plaatsvindt. Je kan het beste op de site van je bank kijken hoe je de pinpas kan activeren voor gebruik in het buitenland. In de USA wordt ook heel veel met creditcard betaald. En misschien is het wel voordelig om een credit card te nemen. Want bij pinnen buiten de EU betaal je meer kosten dan bij een credit card en is (dacht ik) de dollarkoers ook hoger dan bij een credit card. Het beste kan je de klantenservice van je bank bellen en daar je verwachte uitgavenpatroon noemen en hun om advies vragen.

Even bij je bank navragen of je een Europese of Internationale pinpas hebt, en anders dat laten veranderen, zodat je wel kan pinnen in Amerika! Alvast een goede reis!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100