Ik ga op vakantie en moet meenemen..?

Ik las net dat iemand vroeg wat hij/zij mee moest. En dat bracht mij op een idee. Wat moet ik mee in mijn handbagage als ik naar Marmaris (Turkije) ga met het vliegtuig? Behalve pinpas, tickets, vermaak( mp3/mobiel) ... moet ik ook nog verzekerings papieren mee ? En wat nog meer voor belangrijke formulieren? (Aangezien het de eerste keer is dat ik met een vliegtuig reis.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de guldentijd toen ik voor het eerst vloog naar Turkije, had ik een gladgestreken (!) tientje nodig. Begreep er in 1e instantie niks van, maar bleek voor het visum te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg er ook in ieder geval voor dat je, wanneer je weer terugkomt, geen 'rare' dingen mee terug neemt! ;-)

Het beste antwoord

Denk er in elk geval aan, dat je géén vloeistoffen of gel in je handbagage mag hebben !
Als je bijv. lenzenvloeistof of tandpasta toch bij je wil hebben, mag het niet groter zijn dan 100 ml, en het moet in een afsluitbaar doorzichtig plastic zakje, voor de security-check. Die zakjes hebben ze bijv. bij de Etos, en op Schiphol liggen ze óók bij de doorgang naar de security-check. Nagelvijlen of - clippers en zakmesjes en andere scherpe voorwerpen, die als "wapen" gebruikt kunnen worden in je koffer doen, die niet zwaarder mag zijn dan 20 kg, en ze zijn streng ! Als je overbagage moet betalen, wordt je niet blij.....
Paspoort en reisverzekeringspapieren zou ik inpakken bij je ticket , en de laatste keer dat ik naar Turkye vloog, moest ik 20 dollar hebben voor mijn visum. Check dat evt. nog even met je reisbureau !!
Taxfree flessen worden door de winkeltjes verpakt en gesealed, zodat je die gewoon mee kunt nemen, maar als je een flesje water koopt na de secutity-check, moet je het opdrinken vóór je aan boord gaat.
En dan kan ik je alleen nog maar "goede vlucht en happy landing"wensen !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Via de link in de bron vind je allerlei informatie specifiek voor een reis naar Turkije. Hierin staat ook wat je allemaal moet meenemen.

Ben er ook eens geweest, erg leuk daar.
Vergeet ook vooral niet om Içmeler te bezoeken. Een iets rustiger strand en een leuk tripje met de plaatselijk "dolmus" (zie afbeelding hieronder). Alleen dat laatste is al een ervaring op zich.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je medicijnen gebruikt neem dan ook een beschrijving van de werking er van en het voorschrift dat je die moet innemen mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben vorig jaar naar Bodrum geweest en ik raad je aan ook wat geld contant te hebben voor het visum dat je op het vliegveld moet kopen. Ik dacht ongeveer 12 euro maar ik zal het even checken als ik jou was. Verder zou ik ook aldaar niet te vaak pinnen, maar misschien veel in 1 keer. Je betaalt immers transactiekosten en dat is een beetje zonde als je iedere keer maar kleine bedragen pint.
Je kan trouwens wel een leeg flesje meenemen door de securitycheck en daarna vullen op de wc met water. Dan heb je daar toch wat te drinken.
Misschien kun je een klein beetje lira alvast meenemen voor de mensen die je koffer gaan slepen in het hotel, staan ze meteen aan jou kant als er iets is!

Fijne vakantie!

Toegevoegd na 36 seconden:
Visum kun je ter plekke in euro´s afrekenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Polis reisverzekering, Europese zorgpas, apart envelopje met "nood"geld, adresboek met gegevens thuisblijvers, zonnebril, hoedje of petje, goed boek, accu en acculader camera. mp3, gsm...