Wie heeft leuke tips/reisverhalen ivm Malaga?

Ik ga met vrienden (leeftijdsgenoten +/-25 jaar) op vakantie naar Malaga en had graag wat leuke tips. Mag echt alles zijn: shopadresje, feestadresje, restaurant, bar, museum,....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het Alcabaza (een oud Moors fort) is de moeite waard, evenals de kathedraal. Het is al even geleden dat ik er geweest ben, en dat was ook nog tijdens de Feria (groot straatfeest, beetje vergelijkbaar met carnaval), dus de kroegjes heb ik helaas niet onthouden. Ik weet nog wel dat het stappen daar erg leuk was! Verder kun je lekker aan het strand liggen, en is de haven ook leuk om mensen te kijken en een terrasje te pikken.

En ga NIET naar Torremolinos!! Dat ligt er om de hoek, maar heb nog nooit zo'n troosteloos toeristenplaatsje gezien.

Granada en Sevilla liggen op zo'n twee uur bussen afstand, dat vond ik zelf nog leukere plaatsjes. Weet niet hoe lang jullie gaan, maar als jullie daar tijd voor hebben zijn dat echt aanraders om een dag/weekend naar toe te gaan.

Toegevoegd na 44 seconden:
Alcabaza = Alcazaba
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Torremolinos is een beetje Salou voor 60+. Kapotte boulevard, geen sfeer en dus vooral veel ouderen. Stappen hebben we er geprobeerd, maar half augustus was er toen ook weinig te doen in de kroegen/discotheken.

Andere antwoorden (2)

Op Columbusmagazine staan enkele tips van reizigers die je voor gegaan zijn:

http://www.columbusmagazine.nl/europa/spanje/malaga/reisreporter/tips.html

Meer info over bezienswaardigheden en beoordelingen van andere reizigers vind je hier:

http://www.zoover.nl/spanje/andalusie-costa-del-sol-de-la-luz/malaga/bezienswaardigheden

Fijne vakantie gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt kijken op tapas barretjes. Verder is de caminito del rey erg dichtbij en zijn er vele kerken, musea, etc.