Wat doet een standbeeld van M.K. Ataturk in Boekarest?

Ik zag laatst dus een standbeeld van Mustafa Kemal Ataturk in het centrum van Boekarest! maar waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (1)

Ik probeerde het op te zoeken maar er is weinig over te vinden. Wat ik wel heb gevonden is het Verdrag van Boekarest.
Het Verdrag van Boekarest (of Vrede van Boekarest) is getekend op 28 mei 1812 door het Ottomaanse Rijk en Rusland. Met dit verdrag eindigde het Russisch-Turkse Oorlog tussen 1806 en 1812.

Ook staat het beeld op de Calea Victoriei‎ Bucureşti, wat De weg van Vrede van Boekarest betekent.

Misschien heeft Ataturk als oprichter van Turkije iets met deze Russisch-Turkse oorlog van doen.