Waar kan je een liefdes slot ophangen ?

Ik weet dat je hem op kan hangen in Rome en Venetië maar dat mag niet meer nu krijg je daar een boete voor ik vraag me af waar het nog wel kan ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Antwoorden (6)

Als je met de trein vanuit Arnhem naar Keulen gaat, kom je over een grote brug over de Rijn. Hoe die brug heet weet ik niet, maar er hangen letterlijk vele tienduizenden liefdessloten aan het hekwerk. Er zijn zelfs toeristen die speciaal naar die brug komen om al die sloten te zien en te fotograferen.

Het is niet alleen een treinbrug maar ook een voetgangersbrug, dus je kunt er makkelijk naartoe. En het is ook nog eens niet zo gek ver weg.

Toegevoegd na 10 uur:

Ik heb het even nagezocht. De brug heet de Hohenzollernbrücke; hij ligt op loopafstand van de Kölner Dom en van het Centraal Station.

Hier kun je deze brug bekijken - probeer de liefdessloten maar te tellen... ;-)

https://maps.google.com/maps?q=Cryofiel&hl=en&ie=UTF8&ll=50.941225,6.967269&spn=0.004773,0.004393&sll=37.0625,-95.677068&sspn=92.187057,71.982422&oq=K%C3%B6ln&hnear=Cryofiel&t=m&z=18&layer=c&cbll=50.941224,6.966244&panoid=MfJEyrHVT1oAAAQIt07w9Q&cbp=12,273.12,,0,21.3

Plaatje bij antwoord
Cryofiel
10 jaar geleden
In Krakau (Krakov) kan het ook.

Toegevoegd na 4 minuten:
Foto door mij genomen sept. 2011
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt altijd en overal zelf zo`n slot ophangen.overal waar ze nu hangen was er iemand de eerste.misschien is er straks een plek waar jij/jullie de eerste(n) waren.
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
was niet als kritiek bedoelt maar als mogelijkheid.zonder na doeners ontstaan er niet zulke "monumenten". De mens is nou eenmaal een sociaal dier dat ergens bij wil horen.
niko
10 jaar geleden
(^_^)
Volgens de tekst bij de foto bij dit artikel van 5 april 2012 op de website van Metro "Op de Amsterdamse Kloveniersburgwal zijn de eerste liefdessloten verschenen." kan je het proberen op de Kloveniersburgwal in Amsterdam…

http://www.metronieuws.nl/regionaal/amsterdamse-cirkelzaag-beeindigt-liefdesuitingen/SrZlde!pTLY7rZ6zrvUs/

"Amsterdamse cirkelzaag beëindigt liefdesuitingen

Een internationale trend is overgewaaid naar Amsterdam. De eerste liefdessloten zijn er aan bruggen verschenen.

Het is de moderne versie van je initialen in een boom kerven: verliefde stelletjes zetten hun namen op een hangslot dat ze daarna aan een brug vastmaken. De sleutels worden in het water gegooid. Het is dus een bewuste vereeuwiging in naam van de liefde, geen fietsslot zonder fiets.

Het fenomeen zou in de tachtiger jaren in Hongarije zijn ontstaan en ondertussen gaan fameuze bruggen in Duitsland en Italië bijna letterlijk gebukt onder het gewicht van de hangsloten. En ook in Amsterdam verschijnen er nu liefdessloten aan bruggen. Dave Goossens staat de namen op de sloten te lezen. Hij ziet de romantiek er wel van in: “De mijne hangt in Parijs. Misschien hang ik er hier ook nog wel eentje, dan kunnen mijn vriendin en ik er wat makkelijker naartoe. Gewoon, om samen even te kijken."

De gemeente Amsterdam is minder romantisch ingesteld. Een voorlichter laat weten dat er nog geen beleid voor de liefdessloten is, maar dat ze, als het er te veel worden, zonder pardon met de cirkelzaag worden verwijderd. “Als ze in de weg hangen, zullen we de nodige maatregelen nemen om ze te verwijderen.” "

Toegevoegd na 14 minuten:
Ook in Gent in België kan het volgens dit artikel http://relatie.blog.nl/good-vibrations/2013/01/06/foto-galerij-liefdessloten-hangen-nu-ook-aan-gentse-bruggen bij de Grasbrug, de Vleeshuisbrug en de Sint-Michielsbrug.
Antoni
10 jaar geleden
De beste optie lijkt mij voor u: Berlijn, het is dichtbij en je ziet het echt overal aan bruggen zitten.

Hopelijk was dit een goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verona, Italië. Onder het balkon van Romeo en Juliet :)