ik kon deze week niet reizen met het vliegtuig vanwege een oorontsteking heb ik recht op restitutie of omboeking zonder annuleringsverzekering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.4K

Het beste antwoord

U geeft zelf aan dat u geen annulatieverzekering had en daarmee is alles gezegt.
U kan ongetwijfeld bewijzen dat u dat ogenblik ziek was aan de hand van een doktersbriefje maar dat dient tot niets zonder verzekering.
Dat soort verzekering dient net voor annulatie bij onvoorzien gebeurtenissen zoals een overlijden, ziekte, enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag het omdat de consumentenbond mij informeerde dat er wel opties zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zou ik dan ook graag eens weten.
Dat KAN goed nieuws zijn voor u maar ik heb de grootste twijfels hoewel ik het u zeker toe wens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er in de voorwaarden van de vliegmaatschappij staat dat je door plotselinge ziekte (en 100 voorwaarden daaraan vast) dan zou dat kunnen, maar als daarin niks staat dan heb je pech, anders zou niemand een annuleringsverzekering meer nemen natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je door ziekte omboeking of geld terug krijgt (moest erachter) Annuleren kan best wel zonder verzekering, maar je betaald dan gewoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt bijna altijd heb je geen recht op restitutie zonder een annuleringsverzekering. Zo duur is dat nou ook weer niet in vergelijking met een vliegticket die volledig op jouw rekening komt te staan.

Andere antwoorden (2)

Je hebt in ieder geval recht op teruggave van je luchthaventaxen. De procedure om dit terug te vragen varieert per maatschappij. Als voorbeeld een link van deze procedure bij Transavia
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Transavia heeft een keer gratis omboeken dus navragen bij je luchtvaart maatschappij. Met een oorontsteking kan je meestal gewoon vliegen. Even naar de huisarts om te vragen of het mag. Ik vlieg ook wel eens met een oorontsteking is pijnlijk maar niet erg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt je oren ernstig beschadigen of er zelfs doof van worden. Ik vind je antwoord een heel slecht advies. Toestemming van je huisarts heb je inderdaad nodig, maar dan is het nog steeds af te raden.