Ik ga binnenkort naar Parijs voor oud en nieuw weten jullie misschien nog aanraders buiten de Eiffeltoren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Bezoek de Montmartre, de 'schilderswijk' onder de Sacre-coeur.de Sacre Coeur natuurlijk ook, een prachtige kathedraal. De Notre Dame is ook schitterend.
Neem een kijkje op de Champ-elysee, de duurste winkelstraat van Parijs, met aan het einde de Arc the triomphe en aan de andere kant het museum 'Louvre'. Allemaal prachtig en zeker een bezoekje waard.
Daarnaast is Parijs gewoon een prachtige stad om lekker doorheen te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien een midagje naar disney land??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou naar Montmartre daar kan je allemaal kunstenaars en andere bezienswaardigheden zien of de Montparnasse daar ga je met een lift omhoog en kun je boven op het gebouw staan van waaruit je een schitterend uitzicht hebt.
Het Louvre en de Notre Dame zou ook een optie kunnen zijn.
Veel plezier.
13 jaar geleden
In Parijs zijn zeer veel mogelijkheden om zich te vermaken. Overdag kan men naar één van de vele bezienswaardigheden gaan, 's avonds zijn er veel uitgaansmogelijkheden. Men kan naar het theater, opera, dans, muziek, bioscoop en cabaret.

Er zijn veel bars en nachtclubs. De Moulin Rouge en Le Lido zijn beroemde nachtclubs in Parijs, waar veel shows plaatsvinden. Verder zijn er veel elitenachtclubs waar er een streng deurbeleid geldt, en waar zeer hoge prijzen gevraagd worden. Bij de meeste clubs moet er entree betaald worden. Het populaire uitgaansleven van de Parijse jongeren concentreert zich tegenwoordig in de straten precies ten oosten en noordoosten van Place de la Bastille.

Toegevoegd na 1 minuut:
en de volgende bezienswaardigheden buiten de Eiffeltoren zijn de moeite waard, kies maar:

* De Arc de Triomphe
* Les Invalides
* Élysée, officiële residentie franse president
* Conciergerie
* Panthéon
* Hôtel de Ville
* De Tour Montparnasse, een 210 meter hoge wolkenkrabber
* De Grande Arche in de kantorenwijk La Défense
* Palais de Chaillot, gebouwd in 1937 voor de Wereldtentoonstelling
* Palais du Luxembourg
* Grand Palais
* Opéra Garnier
* Palais Royal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loop even door de Quatier Latin. Dit is een studentenwijk. Beetje alternatief en anders dan de typische toeristisch dingen. Zeker de moeite waard als je een stukje echte parijs wilt zien en lekker wilt eten voor weinig geld.
Als je toch toerisch gaat doen: De rodin musem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een boottocht over de Seine; zie je het eens van een andere kant.

Bustoer langs de bekende bezienswaardigheden; wat je erg aanspreekt kun je van dichtbij gaan bekijken.

Lekker shoppen (info van google): In Parijs is de Boulevard Haussmann het mekka van de 'Grands Magasins', de grote en typisch Parijse warenhuizen. Bij Galeries Lafayette op nummer 40 en Le Printemps op nummer 64.

Galeries Lafayette is echt een toeristische topattractie geworden door de bijzondere architectuur en natuurlijk de immens brede selectie van 75.000 merken. Van alle warenhuizen in Parijs is dit wel de mooiste en meest spectaculaire! Dit is overigens ook het enige warenhuis waar ze prestigieuze merken zoals Armani, Chanel, John Galliano, Jean Paul Gaultier, Christian Lacroix, Prada en Thierry Mugler verkopen. Ook voor de mannen is er genoeg, want in dit warenhuis vind je de grootste ruimte in Europa die volledig is gewijd aan mannen fashion. Het hele jaar door vind je op dinsdags gratis modeshows om 11 uur. Ook op vrijdag van Pasen tot oktober om 14:30 is er een modeshow.

Adres:
40, boulevard Haussmann
75009 Parijs
+33 (1).42.82.34.56

Internet: Galeries LaFayette
E-mail: welcome@galerieslafayette.com

Printemps Haussman
Als je gek bent op winkelen in Parijs, dan moet je dit warenhuis zeker gezien hebben! Al sinds 1865 is Printemps het meest moderne en trendy warenhuis in Parijs geweest.

De cosmetica-afdeling van Printemps kent meer dan 200 merknamen in de make-up, gezichts- en lichaamsverzorging en accessoires. Ook vind je maarliefst 8 restaurants in dit warenhuis, die ieders honger kunnen stillen: van snacks tot organische maaltijden. Café Flo kan je haast niet missen; deze is gevestigd onder een 16 meter hoge dome in art nouveau stijl. Op het Flo Terras moet je zeker geweest zijn: je kunt hier genieten van een prachtig uitzicht over de hele stad: Eiffeltoren, Opera Garnier, Notre Dame!

Adres:
64, boulevard Haussmann
75009 Parijs
+33 (1).42.82.63.17
Fax: +33 (1).42.82.45.22

Website: Printemps Haussman
E-mail: infos@printemps.fr

Openbaar vervoer:
Metro: Havre- Caumartin
RER A: Auber; RER E: Haussmann-St-Lazare (Eole).
*******

En wat ook leuk is: over dagmarkten slenteren. Veel locale producten. Prachtige gelegenheid voor bijzondere foto's.
Bij de Obelisk is een hele leuke dagmarkt.

Leuke dagen gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga lekker wandelen 'buiten de kaart', dus gewoon straatje-in-en-om, zoveel te zien en genoeg te bekijken!