Mag je wensballonnen oplaten in Zuid-Frankrijk?

Ik wil graag voor mijn twee beste vrienden wensballonnen bestellen voor als ze deze zomer in Frankrijk gaan trouwen. Ik wil alleen wel eerst weten of dit daar wel mag. Iemand ervaring hiermee? Het gaat om ongeveer 15 tot 20 wensballonnen .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze wensbalonnen zullen ergens terechtkomen, en het milieu hiermee vervuilen. of het mag weet ik niet, maar het zou wel verboden moeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht van wel ! Maar gebruik je verstand ! Niet dat er weer een kurk bos af fikt door zo'n leuk kaarsje ! Tegen de avond vaak aflandige wind ,in de middag vaak wind naar de kust toe . Door de opstijgende lucht (warmte) boven het hete binnen land . Plezier .

Antwoorden (1)

Ik kan nergens vinden dat het in Frankrijk niet zou mogen (in Duitsland en Oostenrijk mag het dus niet) maar houd de normale veiligheidseisen zoals in één van de bronnen staat aan. Doe het ook niet als er net een soort hittegolf is en denk niet bij een flinke wind: ze trouwen maar 1x. Koop ook een goede kwaliteit en geen rommel.

Vraag het voor de zekerheid na als je in Frankrijk bent want regels kunnen altijd veranderen.