Is er een rokersruimte in de luchthaven van Zaventem?

Wij vertrekken morgen naar Florida, nu vraag ik me af of er in de luchthaven van Zaventem nog een plaats is waar gerookt mag worden. Ik heb ooit meegemaakt dat er in een luchthaven een speciaal rooklokaal was, maar weet niet of dit in zaventem ook het geval is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
11.9K

Het beste antwoord

Nee, het gebouw van luchthaven Zaventem is compleet rookvrij.

"Voortaan mag er in het hele luchthavengebouw niet meer gerookt worden, wat meteen heeft gezorgd voor hordes rokers op de stoep voor de ingang."

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G4HR9UH3

Toegevoegd na 1 minuut:
Bericht van de website van de luchthaven zelf:
"Brussels Airport: 100% rookvrij - 14/05/2006

The Brussels Airport Company besliste Brussels Airport volledig rookvrij te maken. In alle publieke delen van de luchthavengebouwen wordt vanaf vandaag niet meer gerookt. Ook de restaurants, bars en lounges zijn rookvrij.

De enkele specifieke rokersruimtes voor passagiers en bezoekers, die na de invoering begin dit jaar van het algemene rookverbod in openbare plaatsen nog behouden bleven, zijn nu ook buiten gebruik gesteld. Er zijn niet langer asbakken beschikbaar in de publieke delen van de luchthaven.

Deze maatregel van luchthavenuitbater The Brussels Airport Company steunt op een strikte toepassing van het koninklijk besluit van 13 december 2005, die het roken in openbare plaatsen verbiedt.

Hoewel de luchthavengemeenschap meevoelt met rokende reizigers die het op hun vliegreis voortaan nog langer zullen moeten doen zonder sigaret, wordt de nieuwe maatregel door de meeste reizigers sterk toegejuicht.

Alle publieke delen van de luchthaven zijn nu 100% rookvrij. Dat geldt ook voor niet-publieke delen van de luchthaven die dienen tot gemeenschappelijk gebruik door het luchthavenpersoneel, zoals gangen en trappen. Het rookverbod in kantoren en werkruimtes op de luchthaven steunt op de afzonderlijke regelgeving rond roken op het werk, zoals toegepast in alle bedrijven in ons land. Deze regelgeving verzekert aan alle werknemers een rookvrije werkomgeving."

http://www.brusselsairport.be/nl/news/newsItems/119613
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet het antwoord dat ik gewenst had, dus zal op m'n tanden bijten worden ;o)

Andere antwoorden (1)

ook in zaventem geldt een rookverbod..zoals op alle europese luchthavens..
je mag allee buiten roken, eenmaal achter de douane is er geen plek meer waar je mag roken..