wat voor talen spreken ze in brazilië

het is voor mijn topo presentatie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.3K

Antwoorden (2)

De officiële taal van Brazilië is het Portugees, dat qua uitspraak en woordenschat archaïscher is dan de in Portugal gesproken taal. Qua zinsbouw daarentegen is het weer moderner. Door de vele invloeden van andere talen heeft het Braziliaanse Portugees ongeveer 10.000 woorden meer dan het Portugees in Portugal. Het alledaagse Braziliaans wordt ook wel "brasileiro falado" genoemd.
In afgelegen gebieden worden vaak nog inheemse talen gesproken, zoals Tupi in het noordoosten en Guarani in het zuidoosten. Woorden van Afrikaanse dialecten (Nigeria en Angola) worden nog steeds gebruikt in Afro-Braziliaanse religieuze ceremonieën. Recent zijn er nog 174 verschillende indiaanse talen en dialecten geteld. Vele talen en dialecten staan echter op het punt om te verdwijnen en vele zijn al verdwenen. In 1980 vonden onderzoekers nog twee indianen die de Xipaya-taal spraken en ook twee indianen die de Puruborá-taal nog spraken, maar dat al enkele decennia niet meer gedaan hadden.
Amadea
11 jaar geleden
"Het Portugees is de officiële taal.
Vele Brazilianen zijn eentalig; diegenen die een tweede taal machtig zijn spreken voornamelijk ook Italiaans of Duits (met name in het zuiden) vanwege hun komaf en Spaans of Engels als bijgeleerde taal. Voorheen werden er onder grote delen van de bevolking inheemse (Amerindische, Indiaanse) talen gesproken."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brazili%C3%AB#Taal

De afbeelding hieronder laat zien waar ze welke talen in Brazilie spreken:
1 - Portugees
2 - Hunsrik
3 - Guajajára
4 - Kaiwá
5 - Macushi
6 - Ticuna

http://www.tvcn.nl/nl/map/brazili%C3%AB/