Is het eind april, begin mei ook goed zon, en zwem weer op madeira? zoniet, waar dan wel!?

Wij willen misschien in de meivakantie weg met een dochter van 11 jaar. Deze wil wél kunnen zwemmen en zonnen!. Maar is het op madeira in de meivakantie wel zomers warm? of heb u een andere bestemming voor ons?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
6.8K

Het beste antwoord

Ik zou met een kind dat graag wilt zwemmen tijdens de vakantie een stuk zuidelijker gaan zitten op de Canarische Eilanden. Of noordelijker aan de Algarve...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

zie link

http://www.klimaatinfo.nl/portugal/madeira.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Zuid Spanje (Andalusië, een van de warmste klimaten in Europa), weet ik dat begin mei het water in het zwembad net de 20 graden begint te halen ... en dat is eigenlijk nog wel aan de koude kant. Zeewater is dan nog kouder.
Zon en buitentemperatuur is dan wel heel erg lekker.
Maar ik weet ook dat kinderen in kouder water zwemmen dan volwassenen. Ligt ook een beetje aan de persoon zelf.
De een vindt 22 graden te koud, de ander vind 28 graden te warm. Ik zou de gok wel wagen, voor mij zijn april, mei, juni de fijnste maanden van het jaar (daar in het zuiden, bedoel ik). Mooie natuur (nog niet zo dor als in augustus), lekkere temperatuur en nog niet zoveel toeristen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He Travelmate! Wat denk je van onze eigen Nederlandse Antillen. Je kunt kiezen uit 6 eilanden maar daar schijnt 365 dagen per jaar de zon en is het hele jaar door rond de 29 graden. Op de Benedenwindse Eilanden spreekt iedereen Nederlands maar op de Bovenwindse Eilanden kun je beter met Engels terecht.
Een aanrader met de goedkope dollar van nu!
In ieder geval een fijne vakantie gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal erom hangen. Toen ik begin mei naar Barcelona vertrok, kon ik al meteen aan het strand liggen en zwemmen terwijl het zeewater lekker was. Maar ik herken ook wat Esme zegt: in april in Sevilla vond ik het nog akelig fris, en had ik toch nog wel mouwtjes nodig. Als ik de onderstaande link bekijk dan is het in Madeira ongeveer vergelijkbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is best moeilijk te zeggen. Het ene jaar is het vroeg in het seizoen al warm en het andere jaar niet.
Wij hebben ook wel eens begin sept. in de Algarve met heel veel regen en maar 20 graden gezeten. Was nog nooit voor gekomen.
Als je echt zon-zeker wil zitten, kun je naar de caribische eilanden gaan zit je altijd goed.
En Egypte of de canarische eilanden zijn dan ook heel goed te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou Malta kunnen overwegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Madeira is een mooi eiland maar je moet je niet vergissen
in het weer. Het regent daar namelijk relatief vaak.
Heel mooi voor de werkelijk prachtige natuur en de bloemenpracht, maar niet als je, zoals jullie, wilt zonnen
of zwemmen.
Wij zijn daar geweest en hadden naast mooie dagen,
ook regendagen. De temperatuur is overigens altijd goed.

Als ik je een advies mag geven zou ik een uurtje verder vliegen naar Gran Canaria, Tenerife of Fuerteventura (de Canarische eilanden die volledig gericht zijn op vakantiegangers).
Daar ben je vrij zeker van zonnig weer (het hele jaar door) en het aantal hotels wat gericht is op zonnen, zwemmen, lekker eten en een (zeer kind)vriendelijke bediening, is ontelbaar. Madeira heeft dat net iets minder, maar is cultureel dan wel weer interessanter en ongerepter.
Als je de Canarische eilanden te ver vindt, is de Algarve en goed alternatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey in mei is het in Turkije al warm genoeg om te zwemmen =) dus ik zou naar Turkije gaan enja lekker eten,vriendelijke mensen wat zou een mens nog willen ? :D