Wat is de boete voor wildkamperen in België?

Ik weet dat het in nederland 120 euro is maar kan op internet maar niet vinden welk bedrag je in België moet betalen..
Hoop dat iemand het weet!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
13.4K

Antwoorden (2)

€ 250,-

"Behoudens vergunning is het verboden op het hele grondgebied van de gemeente en op iedere plaats van de openbare ruimte langer dan 24 uur achtereen te verblijven of te slapen in een tent, wagen, een caravan of een daartoe ingericht voertuig, of er te kamperen.

Diegene die de bepaling van dit artikel overtreedt kan bestraft worden met een administratieve geldboete van maximum 250 euro."
11 jaar geleden
Ik vermoed dat dat per gebied verschilt. Rose noemt hierboven 200 Euro, ik vond o.a. 65 Euro per persoon die was blijven slapen.
http://www.hiking.be/forum/thread.asp?Thread=69602

Op weer een andere site vond ik dat er zelfs gerechtelijke vervolging kon plaatsvinden:
"Wie betrapt wordt op wildkamperen hangt een boete of zelfs gerechtelijke vervolging boven het hoofd. In België moet je altijd toestemmingen hebben van de eigenaar. Wildkamperen houdt nog andere risico’s in dan betrapt te worden"

http://www.mensworld.be/relax/reizen/wildkamperen-tips/