Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik in de USA een wereldstekker gebruik, kan ik daar dan een Europees verlengsnoer op aansluiten om al mijn apparatuur mee op te laden?

Toegevoegd na 3 dagen:
Dus als er op de stekker van de lader 100-220V staat kan ik die apparatuur opladen via een verlengsnoer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let wel op dat ze in Amerika geen 220v hebben maar 110v...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan alleen als je apparatuur een auto-switching voltage hebben. Met andere woorden; controleer op het apparaat (veelal een adapter) of er 110/220 op staat. Sommige apparaten (computers) hebben er soms een aparte (rode) schuifknop aan de achterkant van het toestel op.
Als dit niet het geval is en het aangesloten apparaat kan alleen maar op 220 volt draaien, dan heb je er in de VS niets aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, dat kan maar niet elk verlengsnoer past er op (bron), dus koop in ieder geval een bijpassend verlengsnoer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan wel, er zijn wel enkele dingen waar je op moet letten. Dat je de stop niet overbelast door er te veel dingen op aan te sluiten.
Maar ook dat er een ander voltage op het Amerikaans netwerk zit.

Voor het opladen van dingen is meestal niet veel stroom vereist dus het overbelasten van de stop is moeilijk. Ook hebben de dingen die je oplaad vaak een adapter deze zetten de stroom al om waardoor ze ondanks het verschil in voltage toch goed functioneren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Niet alleen het voltage is anders, ook de frequentie: die is daar 60 Hz in plaats van 50 Hz. Niet alle apparaten kunnen daar zomaar tegen.
Die wereldstekker is stapje 1, daarna komt het omvormen van de stroom voor je electronische apparaten.
Als je je apparatuur op moet laden, is het vooral belangrijk om te kijken of jouw adapter tegen de andere stroom in de VS kan. In de VS hebben ze 110 V, 60 Hz, in plaats van onze 220 V, 50 Hz. Dit kun je vinden op het typeplaatje van je adapter. Veel moderne adapters kunnen er wel tegen, maar de oude exemplaren meestal niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spanning tegenwoordig 117 resp. 230 V, rest is correct.
Dit kan. Maar als ik jou was zou ik dat europees verlengsnoer tegelijk kopen met de wereldstekker. Dan weet je zeker dat ze in elkaar passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan, aangezien de wereldstekker er juist voor zorgt dat jouw Europese stekker in het Amerikaanse (of andere) stopcontact kan. Wel letten op het voltage ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding