Hallo, Ik ga binnenkort verhuizen naar Engeland en ik vroeg me af of mijn hond en hamster dan meekunnen? Of is dit verboden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K
Antoni
11 jaar geleden
LGA, dit gaat mij als eerste reactie veel te ver. De vraagsteller kan zich veel beter eerst zo goed mogelijk laten informeren. Pas als er echt niets anders mogelijk lijkt te zijn, kan hij overwegen een ander thuis voor de dieren te zoeken!

Antwoorden (3)

Engeland is een nogal hysterisch land als het gaat om import van huisdieren en de eventuele ziekten die deze kunnen meebrengen.

Daarom is het een absolute eis dat de huisdieren alle noodzakelijke inentingen ruim op tijd hebben gehad. Daarvoor moet dan ook de benodigde entingsbewijzen per dier kunnen worden overlegd.
Daarnaast hanteerde de Engelse overheid een quarantaine beleid. Dit houdt in dat geïmporteerde dieren eerst een aantal weken tot maanden in quarantaine gehouden worden op een door de overheid aangewezen plaats voordat de dieren vrijgegeven worden. De kosten van de quarantaine komen voor rekening van de eigenaar (kosten verzorging en eventuele medische behandelingen).

Na deze verplichte quarantainetijd mogen de dieren door de eigenaar opgehaald worden en mee naar het verblijf binnen Engeland genomen worden.

Op ontduiken van deze wettelijke maatregelen staan strenge straffen ( hoge boetes) en het risico dat de dieren moeten worden afgemaakt.

Zorg dus voor sluitende entingsbewijzen en probeer niet de dieren Engeland binnen te smokkelen om kosten uit te sparen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Wat de hond betreft, had ik een vergelijkbaar antwoord willen geven (ik was er alleen niet helemaal zeker van), maar gelden deze strenge regels ook voor hamsters?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Antoni, deze regels gelden voor alle levende have. Dus ook kleine knaagdieren zoals hamsters. Maar Engeland is nog veel gekker hoor, ook op het importeren van voedingsmiddelen zoals kaas, vleeswaren en melk zitten restricties. Hele kleine hoeveelheden voor onmiddellijk eigen gebruik mogen wel, maar als je dergelijke zaken meeneemt om bijv. weg te geven of te verkopen dan moet er een veterinaire verklaring van goedkeuring bij zitten van het land waaruit je het uitvoert. Dus, het zijn niet alleen allemaal spookrijders daar (op de verkeerde weghelft) het zijn ook nog eens mega fobisten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het quarantine verhaal is niet meer van toepassing. Iig voor honden.
Zolang het beestje maar de benodigde inentingen heeft en een paspoort is het goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een eiland, dus terecht dat ze 'hysterisch'" doen over mogelijke besmettingen van buitenaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super antwoord, klopt helemaal... vette +1
Het antwoord hierboven is verouderd vanaf 1-1-2012 gelden nieuwe regels.
De nieuwe regels voor een bezoek aan Engeland met uw hond
De nieuwe regels vallen onder het zogenaamde "Pet Travel Scheme", het systeem wat het mogelijk maakt om honden, katten en fretten (jawel!) mee te nemen naar het Verenigd Koninkrijk zonder dat deze dieren bij aankomst in quarantaine moeten. Het Pet Travel Scheme is ontwikkeld om het risico op nieuwe rabiës besmettingen in Engeland zo klein mogelijk te houden en toch te voldoen aan de Europese regels. In ieder geval is het zo dat uw hond moet zijn ingeënt tegen rabiës, hier zijn de nieuwe regels:

Uw hond moet:
minstens 21 dagen voor de dag van aankomst in de United Kingdom ingeënt zijn tegen rabiës en de overige hondenziekten,
tussen de 1 en 5 dagen voor de dag van aankomst in de United Kingdom een wormenkuur hebben gehad tegen lintworm,
een door een dierenarts getekend certificaat en een vermelding daarvan in het hondenpaspoort hebben,
kunnen worden geïdentificeerd aan de hand van een tatoeage of een chip en een EU-hondenpaspoort,
het land binnenkomen via een onder de regels van het schema vallende route.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was me blijkbaar net voor.
+
Antoni
11 jaar geleden
Ter informatie: Door de punten die de antwoorden ontvangen, kan de volgorde van de antwoorden onder de vraag veranderen. Het antwoord met de meeste punten wordt bovenaan gezet. Het is dan niet meer duidelijk dat met "het antwoord hierboven" het antwoord van Beer56 wordt bedoeld.
Er is geen enkel probleem meer om je huisdieren mee te nemen.
"Dankzij nieuwe regelgeving is het vanaf 1 januari 2012 een stuk makkelijker geworden uw hond of een ander huisdier mee te nemen naar Engeland voor een vakantie of een langer verblijf in verband met uw werk. Voorheen kon de hond ook wel mee maar moest dan een lange tijd in quarantaine. In die periode deed men een aantal keer een bloedonderzoek om te bepalen of de hond rabiësvrij was en bovendien voldoende antistoffen tegen deze ziekte had opgebouwd dankzij de inenting tegen rabiës.

De nieuwe regels voor een bezoek aan Engeland met uw hond
De nieuwe regels vallen onder het zogenaamde "Pet Travel Scheme", het systeem wat het mogelijk maakt om honden, katten en fretten (jawel!) mee te nemen naar het Verenigd Koninkrijk zonder dat deze dieren bij aankomst in quarantaine moeten. Het Pet Travel Scheme is ontwikkeld om het risico op nieuwe rabiës besmettingen in Engeland zo klein mogelijk te houden en toch te voldoen aan de Europese regels. In ieder geval is het zo dat uw hond moet zijn ingeënt tegen rabiës, hier zijn de nieuwe regels:

Uw hond moet:
- minstens 21 dagen voor de dag van aankomst in de United Kingdom ingeënt zijn tegen rabiës en de overige hondenziekten
- tussen de 1 en 5 dagen voor de dag van aankomst in de United Kingdom een wormenkuur hebben gehad tegen lintworm
- een door een dierenarts getekend certificaat en een vermelding daarvan in het hondenpaspoort hebben
- kunnen worden geïdentificeerd aan de hand van een tatoeage of een chip en een EU-hondenpaspoort,
- het land binnenkomen via een onder de regels van het schema vallende route.

Vanuit ons land zijn alle veerdiensten, de kanaaltunnel en vluchten op London Heathrow Airport en London Gatwick Airport toegelaten reisroutes dus dat is geen probleem. Deze regels gelden voor alle EU landen. Komt u vanuit Ierland of een ander land buiten de EU het Verenigd koninkrijk binnen dan gelden er andere regels maar die laten we hier buiten beschouwing."

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/89371-de-hond-mag-mee-naar-engeland-nieuwe-regels-vanaf-2012.html