Wie heeft ervaring met het huren van een auto via Ryanair?

Volgend jaar willen we met Ryanair naar Zuid Frankrijk vliegen. We hebben gezien dat je ook via Ryanair een auto kunt huren.

Wie heeft hier ervaring mee?
Gaat dat goed? Zijn er dingen waar we extra op moeten letten? Is het echt veel goedkoper of kunnen we beter rechtstreeks boeken? Zitten we aan verzekeringen en andere extra's vast die eigenlijk niet nodig zijn?

Het is voor ons de eerste keer dat we een auto gaan huren, dus elke tip en ervaring is welkom!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
17.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Extra tip, zorg dat je voldoende saldo op je creditcard hebt! Vaak gebeurd het dat mensen daar geen rekening mee houden en krijgen ze de auto niet mee. Je kunt evt ook extra geld overboeken van je betaalrekening naar je creditcard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou, ik doe nooit meer iets via ryanair want word er een beetje gek van. Harde landingen, geen beenruimte, geen eten inbegrepen, luidruchtig en ga maar door.
Mocht je dichtbij de grens met Duitsland wonen, dat zou je ook met Air Berlin kunnen vliegen. Wij waren 20/30 euro meer kwijt (voor drie personen), maar extra luxe, fijne stoelen (Die je ook kunt VERSTELLEN) muziek, films, eten en drinken gratis... en auto hadden we bij Goldcar. Was prima en niet te duur.

Het beste antwoord

Ik heb heel veel ervaring met huren van auto's, en ook via Ryanair.

Algemene tips:
- Je MOET een creditcard hebben. Iets anders is gewoonweg niet mogelijk.
- Denk aan beperkingen voor de bestuurder (leeftijd, minimum aantal jaren rijbewijs...)
- Wil je ook dat een tweede persoon de auto bestuurt? Dat moet je apart boeken (en betalen)
- Let op de (on)mogelijkheden voor aanvullende verzekeringen. Ryanair is heel snel geneigd om je van alles aan extra kosten aan te smeren.
- Kinderstoelen, navigatie apparatuur enz. moet je ook allemaal apart reserveren (en betalen)
- Als je de auto ophaalt, ALTIJD heel goed checken of oude schades aan de auto vermeld staan op het contract. Anders krijg je straks de schuld ervan, en moet je hiervoor betalen.
- Let op de voorwaarden wat betreft tanken van de auto, terugbrengen met een volle of juist lege tank... Dat kan ook verschillen in prijs betekenen!
- Als je van plan bent om met de auto naar een andere land dan het land van verhuur te reizen (in jullie geval zal dat Spanje of Italië zijn), of met een ferry een eiland te bezoeken, zijn er vaak ook beperkingen.

En nu mijn ervaring met Ryanair.
Ryanair verhuurt geen auto's zelf, maar heeft een contract met Hertz, die de auto daadwerkelijk aan je verhuurt.
Het is inderdaad goedkoper via Ryanair dan rechtstreeks met de meeste gangbare bedrijven (Europcar, Hertz, Sixt...), maar in veel vakantiebestemmingen heb je ook lokale bedrijven die hele goede prijzen kunnen bieden tegen vergelijkbare voorwaarden.
Probleem met Ryanair is dat het vaak gevestigd is op kleine, lokale luchthavens, dus het kantoor voor het verhuren van auto's is niet altijd bemand en soms slecht bereikbaar zowel telefonisch als ter plaatse. Dat is niet altijd zo, maar ik heb door deze reden een hele nare ervaring gehad: kantoor was dicht, ik kon mijn gereserveerde auto (met een bevestiging!) niet ophalen. De afwikkeling van mijn klacht vond ik 3× niets, dus ben ik gestopt met Hertz.
Maar goed, dat was mijn ervaring met het kantoor van Hertz in Zaragoza en dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.

Veel plezier in Zuid Frankrijk, in ieder geval!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het zou bij ons om Beziers gaan. Ik heb geen idee hoe groot de luchthaven is en hoe het kantoor daar is. In dit geval is het dan ook Hertz. Het is voor ons echt volledig nieuw dus we zijn ook wat huiverig vanwege het onbekende.
Ik lees ook over het afkopen van eigen risico en afsluiten van extra verzekeringen en in dit soort gevallen vraag ik me dan af of het echt nodig is. En bedankt voor je tip over lokale bedrijven. Daar kunnen we inderdaad ook nog even naar kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat je niet te veel afschrikken door negatieve reacties hoor!! Ook niet mijn negatieve ervaring. Ik heb heel vaak auto's gehuurd, en ook de eerste keer was een beetje eng, de gedachte dat je een auto rijdt die niet van jou is...
Maar het is gewoon ontzettend handig.
Ik heb nog nooit extra verzekeringen afgesloten, maar dat komt omdat ik weet dat ik netjes en voorzichtig rijd, en geen gekke dingen doe met de auto, en nooit parkeer op "gevaarlijke" plekken met kans op schade aan de auto. De luchthaven van Beziers is erg klein, maar je hebt toch 4 maatschappijen die auto's verhuren, zie hier:
http://www.beziers.aeroport.fr/2-34179-Location-de-voitures.php Plan B is om een auto in de stad huren. Dat kan goedkoper zijn, maar je moet toch vanuit de luchthaven naar de stad gaan, en een taxi 2× zal zeer waarschijnlijk duurder zijn dan de winst die je maakt met de huur. Trouwens, ook voor auto's geldt: hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper.

Andere antwoorden (3)

Heb begin dit jaar een auto via Ryanair gehuurd in Girona. Was iets goedkoper dan de reguliere verhuurder. Op een week scheelde het twee tientjes. Er is wel veel verschil in de dekking van de verzekering. Wij hadden de hoogste dekking, maar daar viel bijvoorbeeld schade aan de wielen door parkeren niet onder. Maar dit was Spanje. In Frankrijk zal het zeker weer net iets anders zijn. Als je bij Hertz of andere grote bedrijven huurt is het allemaal iets "zekerder". Althans dat gevoel heb ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ryanair verhuurt zelf geen auto's maar doet dit via een zogenaamde internetbroker. Met welke internetbroker Ryanair handelt weet ik niet. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik goede ervaringen heb met de internetbrokers Easyterra en Car del Mar. Let er wel op onder welke voorwaarden je boekt. Bij beide maatschappijen kan je voor een klein bedrag je eigen risico afkopen. Houdt er rekening mee dat je bij het verhuren met de creditcard van de hoofdbestuurder borg moet staan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig ben ik net in Beziers geweest en ken het vliegveld.

Het is niet groot en ligt aan zee. Er zijn enkele autoverhuurders hier en de huurwagens staan klaar om de hoek.

Ryanair verhuurt zoals boven al ergens geschreven via Hertz. Hertz is een vrij dure maatschappij , ik huur dan ook niet via Ryanair of Hertz.

Mijn voorkeur gaat uit naar Easyterra. Gemakkelijk te vinden op internet. Kijk wel even rechtsboven op de pagina en
bekijk of je wilt huren ex- of inclusief afkoop eigen risico.

In Beziers zelf kun je ook huren: je moet dan wel boeken via internet en MET een creditkaart. Je kunt gemakkelijk met de bus van het vliegveld naar het centrum. Als Ryanair aankomt staat deze bus altijd klaar en brengt je hartje centrum. Wel zelf je koffers in de bagageruimte van de bus pakken. De chauffeur doet het niet.

Als je besluit in Beziers te huren onthoudt dan aub 1 ding héél goed. Maak foto`s van de auto en vermeldt de schade die er al aan zit. HOE KLEIN DAN OOK !! Vóór je weg rijdt !!

En dan kan ik het niet laten:

Een prachtige route om te rijden is de kustweg naar SETE.
Hier aangekomen zie je links een prachtige haven met een goed restaurant en terras. Rijdt je dezelfde weg door, kom je bij de oude haven met veel restaurantjes en enorm gezellig.

De oude winkelstad van Beziers is schitterend om te wandelen. Veel winkels en restaurants. Je vergeet de tijd.

Veel plezier, een goede vlucht (1 uur en 15 minuten vanaf Weeze), hou de auto heel en een behouden thuiskomst !

Toegevoegd na 2 minuten:
Boeken voor in auto in Beziers via Internet kun je terplaatse nog wel doen in het hotel of waar dan ook. Het is er nu rustig en er zijn huurwagens genoeg.

Toegevoegd na 10 minuten:
En voordat ik allemaal maar meer schrijffouten maak: Ik heb geboekt in Beziers via internet (is goedkoper ook nog eens) bij Alamo. Deze firma zit precies tegenover het station, naast een groot hotel.

Toegevoegd na 17 minuten:
En ook niet vergeten de sluizen van Beziers te bezoeken hoor!! Een vijf- of zestal sluizen liggen hier achter elkaar en is een bouwwerk op zich.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Richard, bedankt voor je reacties en toeristische tips! Erg duidelijk allemaal. Ik heb meteen op Easyterra.nl gekeken, maar zie alleen verhuur vanaf het station in Beziers en niet vanaf het vliegveld en daar gaat onze voorkeur toch wel naar uit. Ook zijn de gegevens voor volgend jaar nog niet bekend. We houden het in de gaten, wie weet staan er binnenkort meer gegevens op.
Nogmaals bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk dan svp even op Book and Drive. Zij verhuren ook auto`s op het vliegveld.