ga voor het eerst met vliegtuig op vakantie moet ik een koffer meenemen of mag dat ook een tas zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
7.7K

Het beste antwoord

Ja hoor dat kan en mag wel, er gaan ook genoeg mensen met een grote 'backpack' rugzak op vakantie. Ook kan model sport/weekendtas met wieltjes eronder handig zijn.
Er wordt inderdaad nogal ruw omgegaan bij het in en uitladen met de bagage. Er wordt soms letterlijk gegooid en geduwd. (kijk maar eens naar de koffers op de bagageband na je vlucht, bijna allemaal wel strepen/krassen)
Let wel om hengsels, als deze heel erg loshangen lopen ze meer risico op scheuren. Sjaaltjes e.d. aan je ruimbagage zijn ze niet blij mee..
Als je voor het eerst gaat dan is het misschien handig om even op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij te kijken naar de regels omtrent bagage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat mag natuurlijk ook een tas zijn.

Bedenk wel dat er erg ruw met bagage wordt omgesprongen dus het is wel handig als je tas tegen een stootje kan.

Let ook even op het maximale gewicht dat je mee mag nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaat handbagage en 'gewone' bagage, de laatste gaat het ruim in en moet tegen een stootje kunnen. Ook is het slim om een kleurige sticker of kofferriem te gebruiken zodat je bagage herkenbaar is voor jou op de loopband.
Handbagage moet aan bepaalde eisen voldoen qua afmeting en gewicht zodat die past in de kastjes boven je hoofd.
Op de site van vliegmaatschappijen kun je daarover meer vinden.