Met ryanair moet je extra betalen voor je bagage . Telt dat als ruimbagage of handbagage?

Bij ryanair moet je extra betalen voor bagage.
Wat houdt dat in (hand bagage of ruim bagage?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K

Antwoorden (5)

Beide, maar handbagage checken ze niet altijd en daarbij mag je geloof ik ook echt geen extra bagage meenemen (dus ook niet tegen betaling).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke passagier (met uitzondering van een baby) mag gratis één item handbagage meenemen aan boord. Per passagier is strikt één item handbagage toegestaan (uitgezonderd baby's). Uw handtas, aktetas, laptop, winkelaankopen, camera, enzovoort, moeten in dit toegestane 1 item cabinebagage zitten. Dit mag niet meer dan 10 kilo wegen en mag de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm niet overschrijden.
Elke passagier mag maximaal 2 tassen/koffers inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo per tas/koffer (tegen vergoeding van de geldende kosten voor ingecheckte bagage).
Kosten voor ingecheckte bagage worden per persoon/per enkele vlucht in rekening gebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle bagage wordt bij Ryanair per persoon bij elkaar opgeteld. Volgens hun voorwaarden mag je 15 Kg. bagage meenemen op je vlucht. Handig misschien om even op hun site te kijken. Deze heb ik voor jou toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet alleen bij ryanair geld dit ook bij transavia en alle luchtvaartmaatschappijen
het geld voor beide zowel handbagage als ruim bagage
zelfs personen die erg overgewicht hebben moeten bijbetalen of kunnen worden geweigerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handbagage mag niet zwaarder zijn dan 10 kilo. Ook is de afmeting van je handbagage belangrijk, zoals je bij het vorige antwoord hebt kunnen zien. Probeer zo veel zware dingen in je handbagage te doen, zoals boeken enzv. Zo kan je zo veel mogelijk kleren kwijt in je koffer. Die koffer mag niet zwaarder zijn dan 20 kilo. Pas op want bij Ryanair zijn ze streng, en betaal je veel bij per kilo! Vergeet niet online in te checken, dat kost je anders ook nog 40 euro extra. (Dat moet voor vertrek en voor teruggaan)