Waarom zijn de ryan air vliegtickets zo goed koop?

Ze moeten toch ook alle vliegtuigen betalen, onderhoudskosten, Brandstof...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Omdat er reclame in de vliegtuig is en omdat eten en drinken duur is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ryanair vliegt vanaf secondaire luchthavens als Groningen, Eindhoven en Weeze waardoor luchthaventaxen lager zijn dan op dure Schiphol. Ander voordeel van deze kleinere luchthavens is dat ze veel sneller na een landing weer kunnen opstijgen. Dus meer vluchten op een dag kunnen maken. Andere inkomsten zijn uit boord verkopen (eten en drinken, maar ook krasloten)

Bij Ryanair moet je voor alle extra’s betalen, dus koffer mee, kassa , terwijl dit bij KLM inclusief is. (denk er aan dat je ook bij Transavia voor je koffer moet betalen)

Ze hebben veel lagere overheadkosten dan flag carriers als KLM.

Ryanair is ook beroemd om zijn hele lage aanbiedingen. Deze kunnen ze vaak bieden doordat zij contracten sluiten met lokale overheden , waarin zij beloven een x aantal toeristen te leveren. Komen zij deze aantallen na dan worden zij flink beloond door het lokale toeristenbureau.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hun truc is dat ze hele goedkope actietarieven hebben waarmee ze klanten winnen. Als je buiten deze acties een ticket koopt betaal je vaak net zoveel als bij de KLM. Toch zal de passagier die op zijn centen let sneller naar Ryanair terugkeren omdat de mega goedkope perceptie er nog is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ryan air verdiend meer aan hun website, etc, dan aan haar vliegtickets door reclame inkomsten, autohuur, hotelier ryanairhotels en meer. En goedkoop? Als je ver van te voren boekt of met acties. Hun computer berekend het zo, dat ze uit de kosten komen, bijvoorbeeld eerst 10 stoelen goedkoop, dan duurder & is op het eind het vliegtuig nog niet vol, gaan er weer tickets voordelig weg. Zo doen ze dat dus..