Wat zijn de grootste steden/dorpen in Nederland qua oppervlakte?

Iemand een top 3tje? Zou super zijn!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
10.6K

Het beste antwoord

Dit is de top 3:

3 Hollands Kroon – 357,60 km²
2 Súdwest-Fryslân – 433,09 km²
1 Noordoostpolder – 460,05 km²
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Nog even de echte nr 1 toevoegen : Texel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Texel heeft nogal wat wateroppervlak en het is niet gebruikelijk dat mee te tellen bij de vraag hoeveel vierkante kilometer een land of gemeente groot is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit zijn gemeentes, in een gemeente kunnen meerdere dorpen / steden liggen.
Dat is volgens mij bij alle genoemde voorbeelden het geval.
SimonV
8 jaar geleden
't Is toch wel gebruikelijk:
"De oppervlakte van Texel 585,96 km² waarvan het grootste gedeelte (416,14 km²) binnen- en buitenwater. Daarmee is het tevens de grootste stad van Nederland." https://nl.wikipedia.org/wiki/Texel
erotisi
8 jaar geleden
Als we het dan toch over gemeenten hebben, hoe groot zouden de overzeese gemeenten zoals saba st eustasius en st maarten zijn?
Of behoren die niet tot nederland maar tot het koninkrijk?
erotisi
8 jaar geleden
Zelfs bonaire aangemerkt als zijnde een 'bijzondere gemeente' heeft trouwens als grootste buitenlandse gemeente slechts een oppervlakte van 288 km. Valt toch tegen....