Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je naar Groot Brittannie reizen met een ID-kaart die bijna niet meer geldig is?

Ik vlieg morgen naar Schotland, maar kom erachter dat mijn ID-kaart nog maar geldig is tot 21 november.
Voor sommige landen moet je reisdocument nog een tijd geldig zijn. Ik heb al zitten Google-en, ik heb gevonden dat ik (wat ik al wist) met mijn Europese ID naar Groot-Brittanië mag reizen, er staat nergens dat die nog zoveel tijd geldig moet zijn, maar ik zou het graag zeker willen weten?

Het gaat er dus om dat hij bijna verlopen is, is dat een probleem???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja dit mag.

Als jij voor November terug in Nederland bent is er geen probleem. Het gaat er meer om dat je ID niet nog een week geldig is en jij 3 maand naar het buitenland gaat. Dit onder andere om te voorkomen dat je niet terug komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou niet egt een probleem moeten zijn.
Op het vliegveld kijken ze er wel even naar maar checken ze niet werkelijk de datums. Ik zou me er niet zo veel om stressen! En veel plezier in Schotland!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat mag, zolang je maar uiterlijk op 20 november terug in Nederland bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding