wat kan je doen in curacao?

Ik ga binnenkort naar Curacao maar ga niet naar discotheken 's avonds maar wil wel wat leuke dingen doen of leuke plekken bezichtigen. Heeft iemand nog tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Het is ten zeerste aan te raden om een auto te huren. Met een auto kun je het hele eiland verkennen! Ik heb er een half jaar gewoond en veel leuke dingen gedaan daar! :) Ik zal wat dingen voor je opnoemen, die je zowel 's middags als 's avonds kunt gaan doen:

Overdag:
* Struisvogelfarm (je krijgt hier een rondleiding in een jeep en hoort allerlei grappige weetjes over struisvogels. Er zit ook een restaurantje bij waar je vanalles kunt eten van de struisvogel)
* Shete Boka (natuurpark)
* Ga naar een van de vele mooie strandjes (Cas Abou, Porto marie, Grote Knip). Zeer mooi! Mambo en Zanzibar zijn wat toeristischer, maar dus ook wat 'gezelliger' en er is mogelijkheid om even een terrasje te pakken, wat te eten etc.
* Seaquarium: soort dolfinarium maar naar mijn mening een stuk meer spectaculair!
* Jaanchi's: restaurantje waarbij de eigenaar je komt vertellen wat je kunt eten! Een soort levende menukaart dus ;) Je kunt er leguaan eten
* Terrasje pakken op de handelskade bij de Pondjesbrug
* De grotten van Hato bezichtigen

's avonds:
* Er zijn ontzettend veel leuke restaurantjes waar je ontzettend leuk kunt zitten (aan het strand bijvoorbeeld) en ontzettend lekker kan eten! :)
* Bij Wet en Wild komen op vrijdagmiddag veel mensen bij elkaar om na het werk een borrel te drinken. Dus niet echt stappen, maar meer relaxen met een drankje. Op zondagavond is het hier ook the place to be.
* Hooks Hut, hier heb je op woensdagavond een live bandje en kun je mensen kijken of zelf een dansje wagen

Tip: je kunt overal een 'Que Pasa' halen, daar staat alles in wat er die week te doen is! Op Curacao is het namelijk zo dat iedereen zich verzameld op dezelfde locaties. Op maandag feestavond in Bermuda, dinsdag Omundo, woensdag TMF café, donderdag De Tijd etc. etc. Er zijn genoeg leuke dingen te doen!

Ook als je niet echt een fanatieke stapper bent, is het leuk om ongedwongen in een barretje te zitten of in een strandtentje en naar mensen kijken ;)

Heel veel plezier! Ik hou van het eiland!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ben net terug uit Curaçao en heb het volgende gedaan wat ik je zeker aan kan raden. Wat in een eerder antwoord al werd gezegd is om een auto te huren.
- Een bezoekje aan de Grote Knip dit is een parel wit strand met super mooie blauwe zee en je kan er geweldig snorkelen.
Een dagexcursie naar het onbewoonde eiland Klein Curaçao dit is een onbewoond eiland met ook daar geweldige snorkel en duik mogelijkheden en er is 95% procent kans om tijdens het snorkelen zeeschildpadden te zien.
- Een dagje Willemstad. Gewoon om winkeltjes te bekijken en lekker op het terras van het weer en een biertje te genieten.
- Met dolfijnen zwemmen bij Dolphin Academy.
En natuurlijk lekker eten bij de vele restaurantjes in Willemstad.
Veel plezier is ieder geval en geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede wagen is een must om dit prachtige eiland te verkennen.

Prachtige bezienswaardigheden op Curaçao zijn :

(1) het historische centrum van Willemstad met de prachtige handelskade (staat op Unesco-lijst),

(2) Shete Boka National Park,

(3) golf spelen op het Blue Bay Golf & Beach Resort,

(4) de Grotten van Hato Curaçao ,

(5) bezoek een struisvogelboerderij,

(6) ga op zoek naar een unieke duiklocatie / koraalriffen,

(7) Cristoffel Park (het grootste natuurpark),

(8) ga zwemmen met dolfijnen (bij de Curaçao Dolphin Academy),

(9) Fort Nassau,

(10) Kathedraal van Pietermaai,

(11) bezoek een plantagehuis (bijvoorbeeld : Ascencion of Brievengat),

(12) bezoek Saliña (veel winkels en restaurants).