Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand anders mijn bagage voor mij inchecken op het vliegveld?

Mijn vroegste trein komt te laat aan op Schiphol om mijn bagage nog te laten inchecken. Is het mogelijk om iemand anders die eerder op het vliegveld zal zijn mijn bagage te laten inchecken? Toen ik naar New York ging, was het streng verboden, maar dit keer blijf ik in de EU. Zweden, om precies te zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee , dat mag niet, is ook logisch.Maar misschien gaat deze manier sneller, dan dat je voor een balie moet wachten:
Bagage afgeven bij de automaat
Op Amsterdam Airport Schiphol kunt u uw bagage ook bij een selfservice bagageafgiftepunt afgeven. Deze vindt u in vertrekhal 2.

U kunt een selfservice bagageafgiftepunt gebruiken als:

• u uzelf al hebt ingecheckt, online of aan een selfservice incheckautomaat
• u nog geen bagage hebt ingecheckt
• u maximaal 2 stuks bagage heeft
• u in het bezit bent van geldige reisdocumenten

Zie verder deze link:

http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/checkin_options/airport_checkin/index.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neen, dat mag niet of het nu Zweden is of de VS, maakt niet uit. Zou anders voor smokkelars wel erg gemakkelijk worden om dingen "ongezien" te laten vervoeren (en de passagier er echt geen weet van heeft). Bagage is persoonsgebonden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding