Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil op een touristische manier naar Italie. Klopt het dat ik tolvrij door Zwitserland en Italië kan als ik géén snelwegen gebruik?

Ik ben een buitenlandfabeet ;-). Kom doorgaans niet verder dan Duitsland

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let dan wel op hoe je zwitserland in rijdt want de standaardwegen zijn dus al snelwegen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Klopt, dit kan zeker. Ik heb het zelf ook weleens gedaan. De route die je dan rijdt is ook nog eens veel mooier. Houd er wel rekening mee dat je er, vooral in Italië, een stuk langer over doet. Houd er ook rekening mee dat je hierdoor veel meer geld aan brandstof kwijt bent doordat de route langer is en je veel meer op moet trekken en af moet remmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje. Dat laatste vind ik niet zo erg, ik wil toch gewoon graag touristisch rijden. Het gaat op zich niet om het geld, ik hou gewoon niet erg van snelwegen.
Ik wil alleen niet al halverwege Zwitserland zijn en er dan achter komen dat ik toch een vignet had moeten hebben omdat er geen andere wegen meer te nemen zijn
:-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt geen vignet nodig. Veel plezier!

Andere antwoorden (3)

dat klopt. als je de kleinere wegen neemt, dan is tolbetalen ( of een vignet aanschaffen) niet nodig.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Dat kan zeker. Als je een tomtom hebt zit er als het goed is zelfs een tolwegen-vermijden-functie op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dit klopt. Je moet natuurlijk wel Zwitserland binnen rijden vanuit de gewone weg, niet de snelweg. Ik heb het zelf veel gedaan vanuit het Zwarte Woud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding