Heb je een opleiding nodig om campinghouder te worden in Frankrijk?

Hoe zit dat daar? Kan je dan zomaar een camping beginnen als je een stuk grond hebt? Waar moet je je allemaal in laten schrijven etc?
En hoe zit dat in Nederland?

11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een opleiding is niet nodig. Het enige wat je nodig hebt is een berg met geld en een beetje geluk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En kijk even alle afleveringen van 'Ik Vertrek'....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet ook niet dat je als buitenlander zijnde gegarandeerd te maken krijgt extra burocratie en zelfs steekpenningen. Persoonlijk denk ik dat het beter en gemakkelijker is om een al bestaande camping over te nemen.

Antwoorden (1)

Nee, een opleiding is niet nodig. Je moet geld hebben voor een stuk grond en toestemming (vergunning) krijgen van de gemeente waar die grond bijhoort. (voor dit laatste moet je je dus goed laten informeren bij de gemeente waar je de grond wil kopen, voordat je uberhaupt een stuk grond koopt. Nog beter is eerst de vergunning, dan de grond kopen) je hoeft je van te voren nergens in te schrijven. Wel kan de gemeente een aantal dingen eisen die per gemeente verschillen. Denk hierbij aan EHBO, brand, veiligheid, overlast, enz enz. Een goed plan hebben voordat je het gemeentehuis in stapt is natuurlijk altijd beter ;) hoe het in Nederland zit weet ik niet, maar hier zullen vast meer regels aan verbonden zijn dan in Frankrijk. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook helpt het om nagenoeg vloeiend Frans te spreken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk niet dat Frankrijk minder regels heeft dan NL. Integendeel meer en strengere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het wel zeker Evarist61!